bazarnews

کد خبر: ۷۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا تکلیف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کرد و زمان‌بندی ادامه مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ اعلام شد. طبق توافق صورت گرفته تمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ تا مرحله نیمه‌نهایی به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور به صورت مجزا در ۲ منطقه شرق و غرب برگزار خواهد شد. اما این‌که میزبان چه کشور‌هایی خواهند بود هنوز مشخص نیست.

پیش از این از عمان، قطر و امارات به عنوان میزبانان احتمالی غرب آسیا یاد می‌شد، جایی که نمایندگان ایران باید به مصاف حریفان‌شان بروند. اگر این تصمیم دچار تغییر نشود مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از اواخر شهریور ماه از سر گرفته خواهد شد و بر اساس اعلام رسمی سایت ای‌اف‌سی برنامه بازی‌های نمایندگان ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
گروه A‌
الوحده امارات-استقلال (دوشنبه-24 شهریور)
استقلال-الوحده امارات (پنج‌شنبه-27 شهریور)
استقلال- الشرطه عراق(یک‌شنبه-30 شهریور)
استقلال-الاهلی عربستان(چهارشنبه-2 مهر)
گروه B‌
شباب الاهلی دبی-شهرخودرو (دوشنبه 24 شهریور)
شهرخودرو-شباب الاهلی دبی(پنج‌شنبه 27 شهریور)
شهرخودرو-العین امارات(یک‌شنبه 30 شهریور)
شهرخودرو-پاختاکور ازبکستان(چهارشنبه 2 مهر)
گروه C‌
پرسپولیس-التعاون(دوشنبه 25 شهریور)
التعاون-پرسپولیس(جمعه 28 شهریور)
پرسپولیس-الدحیل(دوشنبه 31 شهریور)
پرسپولیس-شارجه(پنج‌شنبه 3 مهر)
گروه D‌
سپاهان- النصر عربستان(دوشنبه 25 شهریور)
النصر عربستان-سپاهان(جمعه 28 شهریور)
سپاهان-العین امارات(دوشنبه-31 شهریور)
سپاهان-السد قطر(پنج‌شنبه 3مهر)
بر‌اساس برنامه اعلام شده نمایندگان ایران با توجه به این‌که مسابقات لیگ برتر حداقل تا روزهای پایانی مرداد ماه در جریان خواهد بود، حدود یک ماه وقت خواهند داشت تا پس از استراحتی کوتاه خود را برای ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند. این در حالی است که طبق اعلام فیفا و ای‌اف‌سی مسابقات انتخابی جام‌جهانی آسیا هم قرار است از مهرماه از سر گرفته شود و تیم ملی کشورمان هم باید خود را برای بازی‌های باقی مانده آماده کند. به این فشردگی شروع لیگ جدید را هم اضافه کنید تا مشخص شود که فوتبال در سال 2020 و 99 وقتی برای از دست دادن و نفس کشیدن ندارد. البته با این برنامه فشرده ملی و باشگاهی و البته فروکش نکردن بیماری کرونا، مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ کار دشواری برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد مسابقات فصل آینده ‌دارند و این احتمال که لیگ با شرایط خاصی شروع یا برگزار شود، زیاد است. برنامه‌های اردویی تیم ملی و مسابقات مهمی که در مرحله نخست انتخابی جام‌جهانی پیش‌رو دارد، از دیگر چالش‌های فدراسیون فوتبال است، آن‌هم در‌شرایطی که قرارداد دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی آخر تیرماه به پایان می‌رسد و پرونده قطور مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی در فیفا علیه فوتبال ایران هنوز باز است و از همه مهم‌تر این‌که فدراسیون فوتبال با چالش اساس‌نامه مواجه است و رئیس هم ندارد! علاوه بر این تکلیف مسابقات جام حذفی هم هنوز مشخص نشده و مسابقات در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی متوقف شده است. این‌که آیا سازمان لیگ می‌تواند مسابقات جام حذفی را هم پس از پایان لیگ برگزار کند یا این‌که مسابقات جام حذفی نیمه‌تمام رها خواهد شد و نایب‌قهرمان لیگ را به عنوان قهرمان جام حذفی معرفی خواهند کرد، سوالی است که هنوز هیچ پاسخی برای آن وجود ندارد. ‌‌

آخرین خبر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: