bazarnews

کد خبر: ۷۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
آمازون تقریبا از اواسط شهریور، تمامی فروشندگان آمریکایی را مجاب خواهد کرد نام و آدرس کسب‌و‌کارشان را به پروفایل خود اضافه کنند. این تغییرِ به‌ظاهر جزئی، آثار مهم متعددی در پی دارد.

آمازون روز گذشته از اعمال تغییری مهم در پلتفرم خود خبر داد که تقریبا یکایک نیم میلیون فروشنده‌ی متفرقه‌ی (ترد پارتی) این شرکت را در ایالات متحده‌ی آمریکا متأثر می‌کند. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا بر اساس اطلاعات رسمی، فروشنده‌های متفرقه‌ی آمریکایی به‌همراه ۱٫۷ میلیون فروشنده‌ی متفرقه‌ در مناطق دیگر دنیا تقریبا نیمی از کل فروش آمازون را به‌خود اختصاص می‌دهند که عدد بسیار بزرگی است.

بر اساس اطلاعیه‌ی جدید، از آغاز ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۱ شهریور ۱۳۹۹) آمازون از همه‌ی فروشنده‌های ساکن در آمریکا درخواست خواهد کرد نام کسب‌و‌کار و آدرس‌شان را به پروفایل خود در سایت آمازون اضافه کنند. این تغییر در نگاه اول ساده و جزئی به‌نظر می‌رسد، اما آثار آن بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنید.

اجباری شدن این قانون در سال ۲۰۲۰ بسیار عجیب است و کار منطقی‌تر این بود که آمازون سال‌ها پیش فروشندگان را به ارائه‌ی اطلاعات دقیق خودشان در پروفایل ملزم کند. ممکن است فکر کنید فلسفه‌ی خاصی در پشت تصمیم جدید آمازون وجود ندارد، اما شکی نداشته باشید که این تصمیم تنها بخشی از سیاست‌های جدیدی است که آمازون می‌خواهد به‌مرور زمان آن‌‌ها را در پلتفرم خود پیاده‌سازی کند.

پس از مدت‌ها ظاهرا آمازون می‌خواهد نظارت بیشتری روی پلتفرم مارکت‌پلیس خود داشته باشد. فروشندگان آمریکایی افزون‌بر احراز هویت خود در پروفایل آمازون، باید محل کسب‌و‌کارشان را نیز اعلام کنند. این قانون جدید قطعا روی کاهش فروش محصولات تقلبی اثر مهمی خواهد گذاشت. یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که به آمازون وارد می‌شود، همین موضوع است. در مارکت‌پلیس آمازون فروشندگان سودجوی زیادی وجود دارند که اجناس تقلبی می‌فروشند. با مشخص‌شدن محل کسب‌و‌کار، قطعا فروش محصولات تقلبی کمتر خواهد شد. تصمیم جدید آمازون باعث می‌شود شرکت‌هایی مثل نایکی بتوانند افرادی را که کفش‌های تقلبی این برند را می‌فروشند بهتر از قبل ردیابی کنند، اما این تصمیم روی بهبود تجربه‌ی خرید کاربران هم اثر می‌گذارد. مردم وقتی هویت فروشنده را ببینند بهتر می‌توانند اعتماد کنند.

زومیت/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: