bazarnews

کد خبر: ۷۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
به گفته یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه، اسامی آقایان مهرداد بذرپاش، لطف الله فروزان و محمد عباسی برای ریاست دیوان محاسبات کشور مطرح شده است. در این کلیپ، به بررسی سوابق علمی و اجرایی این افراد، می‌پردازیم.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: دیوان محاسبات کشور سازمانی است که در امور مالی و اداری مستقل بوده و زیرنظر مجلس شورای اسلامی بعنوان بازوی نظارتی آن عمل می کند.

این سازمان به کلیه حسابهای وزارتخانه، مؤسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاههائی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد، رسیدگی یا حسابرسی می‌کند.

روند بررسی نامزدهای ریاست دیوان محاسبات کشور در کمیته ای مخصوص این امر که شامل دو عضو از اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه است، صورت می گیرد. پیش از این محمد بخشی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفته بود: همکارانی که متقاضی ریاست دیوان محاسبات هستند درخواست و رزومه خود را ارائه دهند تا در کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

 

شرایط تصدی کرسی ریاست دیوان محاسبات، چیست؟

بر اساس تبصره 2 ماده 15 از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر، سابقه خدمت در مقام های مدیریتی موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 1386 و همطرازان آنان و حداقل بیست سال سابقه کار، از شرایط احراز سمت رئیس و دادستان دیوان محاسبات است.

 

نامزدهای مطرح؛ عباسی، بذرپاش و فروزان

بهزور محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شرایط نامزدهای ریاست دیوان محاسبات، اظهار داشت: آن چیزی که مهم است، سلامت اقتصادی نامزدهاست تا توانایی درک مسائل و اهمیت بخشی به بیت المال را  با توجه به حساسیت مردم، داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون افراد مدنظر کمیسیون برنامه و بودجه برای تصدی کرسی این سازمان، گفت: بررسی عملکرد و سوابق افراد معرفی شده صورت گرفته است و در حال حاضر گزینه هایی مثل آقایان مهرداد بذرپاش، لطف الله فروزنده و محمد عباسی مد نظر هستند.

محبی نجم آبادی در پایان با اشاره به موضوع سابقه کار مهرداد بذرپاش، گفت: چیزی که در قانون ذکر شده است، صرفا 20 سال سابقه کاری است و ربطی به بیمه ندارد. ایشان در دوره کارشناسی مسئول فرهنگی بوده و طبق مدارکی که عرضه کرده اند، 21 سال سابقه کار دارند.

 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: