bazarnews

کد خبر: ۷۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
به نظر می‌رسد ورود شاخص به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد، در کنار عرضه سهام دولتی که موجب عمق بخشیدن به بازار شده، محقق شدن شاخص ۲ میلیونی را محتمل کرده است.
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: بعد از عبور شاخص بورس از کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی، پیش بینی فعالان و کارشناسان بازار، حکایت از حرکت شاخص بورس به سمت کانال دو میلیون دارد.

«عرفان هودی» کارشناس بازار سرمایه معتقد است: عدد یک میلیون و ٨٠٠ هزار واحد به لحاظ روانی عدد بزرگی بود و شاخص بورس می‌تواند در همین محدوده‌ها تا کانال یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد به عقب برگردد و اصلاح داشته باشد، اما بعید است در موقعیت کنونی چنین اتفاقی در بازار رخ دهد.

هودی با بیان اینکه اصلاح شاخص بورس در مرز دو میلیون واحد دور از ذهن نخواهد بود، افزود: شاخص بورس بعد از اصلاح در کانال یک میلیون واحد بی‌وقفه تا کانال دو میلیون واحد رشد کرده است و این حرکت شاخص برای صعود یکباره یک اصلاح بلندمدت و یک ماه را می‌خواهد، اما بعید است حجم ورود گسترده نقدینگی اجازه چنین اصلاحی را به بازار بدهد.

به نظر می‌رسد ورود شاخص به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد، در کنار حمایت‌های دولت از بازار سرمایه، محقق شدن شاخص ۲ میلیونی را محتمل کرده است. در کلیپ زیر، به علل این پیش بینی پرداخته می‌شود:
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: