bazarnews

کد خبر: ۷۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
رئیس جمهور آمریکا از تصمیمش درباره ممنوعیت حضور دانشجویان خارجی در کلاس‌های دانشگاهی به دلیل شیوع ویروس کرونا عقب نشینی کرد.
دولت دونالد ترامپ سرانجام از ابطال ویزای دانشجویان خارجی که کلاس‌های درس آن‌ها در سال جدید تحصیلی به صورت مجازی برگزار خواهد شد صرف نظر کرد که این تصمیم ترامپ با مخالفت‌های شدید از سوی دانشگاهیان آمریکا رو به رو شده بود.
بر اساس این گزارش، این عقب نشینی دولت برای دانشجویان یک پیروزی محسوب می‌شود.
دانشگاه هاروارد در توئیتی اعلام کرد این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هاروارد و مؤسسه فناوری ماساچوست از شکایت از دولت آمریکا خبر دادند.
پیشتر دولت ترامپ اعلام کرده بود دانشجویانی که روادید آن‌ها از نوع اف-۱ و ام-۱ است و کلاس‌های درسی آن‌ها در پاییز نیم سال آتی تحصیلی کاملا به صورت مجازی برگزار شود، باید از آمریکا خارج شوند یا اینکه به دانشگاه‌هایی بروند که کلاس‌های آن‌ها حضوری باشد.
بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله هاروارد اعلام کرده اند کلاس‌های ترم پاییز آن‌ها به صورت آنلاین (برخط) یا مجازی خواهد بود و این تصمیم به علت نگرانی‌ها درباره سلامت عمومی است. دونالد ترامپ تصمیم دانشگاه هاروارد را مضحک خوانده و گفته بود مسئولان دانشگاه هاروارد به علت این تصمیم باید از خودشان شرمسار باشند.
بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی در آمریکا در حال تحصیل هستند.
شماری از اعضای کنگره آمریکا از جمله کامالا هریس، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا و الیزابت وارن، دیگر عضو دموکرات کنگره به همراه شخصیت‌هایی همانند هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه سابق آمریکا، این دستورالعمل دولت ترامپ را بی‌رحمانه و شرم آور توصیف کرده و خواستار تجدیدنظر دولت شده بودند.
خبرگزاری صداوسیما/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: