bazarnews

کد خبر: ۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
اپل برنامه‌ای ۲/۵ میلیارد دلاری برای توسعه‌ی صندوق مالی با هدف کمک به ساخت و فروش خانه‌های ارزان قیمت دارد که فاز اول آن اجرا شد.

اپل سال گذشته برنامه‌ای به‌نام Affordable Housing Fund معرفی کرد که با هدف توسعه‌ی یک صندوق مالی متمرکز بر مسکن اجرا می‌شود. اکنون کوپرتینویی‌ها جزئیات فاز اول برنامه را منتشر کرده‌اند که ۴۰۰ میلیون دلار هزینه در پی داشته است. برنامه‌ی اپل، بیش از همه روی رفع بحران رو‌به‌رشد مسکن در کالیفرنیا تمرکز می‌‌کند.

برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری اپل با هدف رفع بحران مسکن، با همکاری دو آژانس انجام می‌شود که ساخت خانه‌های ارزان‌تر و همچنین کاهش هزینه‌های رهن و اجاره را در نظر دارند. شرکت در بیانیه‌های متعدد اعلام می‌کند که نیاز به چنین برنامه‌هایی اکنون بیش از همیشه احساس می‌شود. کریستینا راسپه، معاون ارشد اپل در بخش جهانی تأسیسات و املاک و مستغلات، درباره‌ی وضعیت کنونی و برنامه‌های شرکت می‌‌گوید: «در دورانی که افراد متعدد در جامعه‌ی ما با چالش‌های بی‌سابقه روبه‌رو هستند، اهمیت اطمینان دادن به آن‌ها درباره‌ی پشتیبانی از برنامه‌هایشان برای آینده ازطریق برنامه‌های محسوس، بیش از همیشه احساس می‌شود. با توقف برنامه‌های طولانی‌مدت متمرکز بر مسکن در بسیاری از شهرها و ایالات‌ها به‌خاطر همه‌گیری جهانی و بحران سلامت، اپل افتخار دارد که با قدرت، در مسیر برنامه‌ی جامع خود با هدف مقابله با بحران در کالیفرنیا حرکت کند».

در ادامه، توضیح اپل پیرامون فاز اول برنامه‌ی ۲/۵ میلیارد دلاری را می‌خوانیم که فعلا با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری انجام شده است.

«از پروژه‌هایی که امسال رونمایی می‌شوند می‌توان به ساخت و توسعه‌ی مسکن مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد که سرمایه‌ی آن به‌کمک Housing Trust Silicon Valley تأمین شد و بیش از ۲۵۰ واحد مقرون‌به‌صرفه طی آن در منطقه‌ی خلیج (Bay Area) ساخته می‌شوند. همچنین برنامه‌های کاهش اقامت و رهن نیز با سرمایه‌گذاری جدید درکنار برنامه‌ی پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در مسکن اجرا می‌شوند که هردو با همکاری سازمان California Housing Finance Agancy اجرا خواهند شد. اپل همچنین ساخت واحدهای مسکن مقرون‌به‌صرفه را در همکاری با شرکت Destination: Home پشتیبانی می‌کند که جمعیت‌های آسیب‌پذیر سیلیکون‌ولی را هدف قرار می‌دهد.

اپل و Housing Trust Silicon Valley پس از ارائه و تأیید پروپوزال‌ها در ابتدای سال جاری، چهار پروژه‌ی اول حاصل از همکاری استراتژیک خصوصی خود را اجرا می‌کنند که توسعه‌ی مسکن مقرون‌به‌صرفه را در مناطق شمال و شرق و جنوب خلیج پوشش می‌دهد. پروژه‌هایی که با تنوع جغرافیایی قابل‌توجه اجرا می‌شوند،‌ تولید بیش از ۲۵۰ واحد مسکن جدید را پوشش می‌دهند. بسیاری از آن‌ها برای بازنشسته‌ها، بی‌خانمان‌ها، افرادی با سابقه‌ی بی‌خانمانی و افراد مبتلا به ناتوانی رشدی رزور شده‌اند.

طراحی کامپیوتری منطقه مسکونی

اپل در همکاری با CalHFA، به کاهش هزینه‌های اولیه و رهن و اجاره‌ی صدها مسکن اولی کمک کرده است و مزایای اضافه را نیز برای معلم‌ها، بازنشسته‌ها و آتش‌نشان‌ها فراهم می‌کند. برنامه‌ی کمکی CalHFA، مسکن اولی‌هایی با درآمد پایین یا متوسط را هدف قرار می‌دهد و به‌دنبال کمک به نژادهای متنوع ساکن در ایالت نیز هستد. بیش از ۶۵ درصد از مستأجرهای ایالت، نژادهای اسپانیایی، سیاه‌پوست، آسیایی و غیره هستند.

همکاری دیگر با CalHFA شامل اولین برنامه‌ی پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در مسکن می‌شود که امکان سرمایه‌گذاری برای توسعه و ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد یا با درآمد متوسط را با هزینه‌های پایین‌تر افزایش می‌دهد. این برنامه برای ساخت مسکن مقرون‌به‌صرفه در کالیفرنیا تا پنج سال آینده، اهمیت بسیار بالایی دارد.

یکی دیگر از برنامه‌های اپل، شامل پشتیبانی از آژانس Destination: Home می‌شود که با سرمایه‌گذاری در ساخت بیش از هزار واحد مسکن جدید بسیار مقرون‌به‌صرفه با هدف‌گذاری جوامع آسیب‌پذیر سرتاسر سیلیکون‌ولی انجام شد. این برنامه شامل پروژه‌ای جدید در سانتا کلارا می‌شود که ۸۰ واحد جدید را در آن منطقه می‌سازد. واحدهای جدید، با هدف خانه‌دار کردن افراد مسن در معرض بی‌خانمانی ساخته می‌شوند. آژانس Destination: Home با همکاری اپل توانست ظرفیت برنامه‌ی Homelessness Prevention System را برای جلوگیری از بی‌خانمان شدن ۱،۵۰۰ خانواده افزایش دهد که نسبت به سال گذشته، ۶۷ درصد رشد کرد».

همان‌طور که گفته شد، برنامه‌های حمایتی مسکن اپل، در سال‌های آتی ادامه پیدا می‌‌کند و شرکت، مجموعا ۲/۵ میلیارد دلار را برای اجرای این برنامه‌ها در نظر دارد.

زومیت/

برچسب ها: اپل ، مسکن ، سرمایه گذاری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: