bazarnews

کد خبر: ۷۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
سید حمید حسینی خاطر نشان کرد: بخشی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان قیر از سال گذشته 300، 400 میلیارد طلبکارند و همچنان پول اینها را پرداخت نمی کنند. با تهاتری کردن قیر، کالا را بی ارزش کرده و بازار قاچاق را فعال می کنند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: سید حمید حسینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون بررسی موضوع قیر تهاتری در مجلس اظهار داشت: تولید قیر  در سال، پنج میلیون و دویست هزار تا پنج و نیم میلیون تن است؛ دو میلیون تن برای مصرف داخل و سه تا سه و نیم میلیون تن صادر شده است. این در حالی است که به طور منطقی و با توجه به مصرفی که سایر کشورها دارند، نباید مصرفی بیش ا ز یک و نیم میلیون تن داشته باشیم. 

وی افزود: ما با وجود این که قیر رایگان عرضه می کنیم، به هیچ وجه راه سازی و صنعت آسفالتمان منطقی نیست در دنیا  برای مصارف عمرانی و مهندسی و راه سازی از قیر با کیفیت استفاده می شود که کیفیت عالی و تا 10 سال هم کارایی دارد ولی در ایران هر دوسال باید روکش آسفالت را ترمیم کنیم.

حسینی تاکید کرد: قیر رایگان معنی ندارد و هیچ جای دنیا استفاده نمی شود و واقعا مشخص نیست مجلس چرا دوباره این طرح را بررسی می کند. خریدار پول را پرداخت کرده، اگر پیمانکار پول نمی دهد باید دولت پول را پرداخت کند و وزارت نفت با وضعی که الان دارد و درآمد نفت کاهش پیدا کرده، انداختن این بار بر گردن این وزارتخانه صحیح نیست.

حسینی خاطر نشان کرد: بخشی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان قیر از سال گذشته 300، 400 میلیارد طلبکارند و همچنان پول اینها را پرداخت نمی کنند. با تهاتری کردن قیر، کالا را بی ارزش کرده و بازار قاچاق را فعال می کنند.

وی در پایان تاکید کرد که بورس کالا، شفاف است و فساد خاصی در آن اتفاقی نمی افتد؛ ممکن است در بورس قیر کم عرضه شود ولی شفافیت دارد.

گفتنی است؛ امروز( 29 تیرماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی، طرح دو فوریت تصویب قیر تهاتری را بررسی و به رای خواهند گذاشت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: