bazarnews

کد خبر: ۷۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
در حالی که بحران کرونا همچنان اقتصاد جهان را درگیر کرده است گروه ۲۰ تصمیم درباره تمدید برنامه تعلیق بدهی کشور‌های فقیر را به پایان سال موکول کرد.

در حالی که بحران کرونا همچنان اقتصاد جهان را درگیر کرده است گروه 20 تصمیم درباره تمدید برنامه تعلیق بدهی کشورهای فقیر را به پایان سال موکول کرد.

محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان که میزبان نشست گروه 20 بود، روز شنبه به خبرنگاران گفت: همه کشورهای عضو اجرای طرح تعلیق بدهی را آغاز کرده اند که هم اکنون قرار است تا ماه دسامبر اجرا شود.

وی افزود: گروه 20 پیش بینی می کند که تحت این برنامه 14 میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا در دسترس قرار گیرد.

تاکنون 42 کشور خواستار دریافت کمک تحت این برنامه شده اند که منجر به تعلیق 5.3 میلیارد دلار بازپرداخت بدهی ها شده است.

بررسی درباره تمدید تعلیق بدهی کشورهای فقیر به دنبال درخواست بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و خیریه هایی مانند آکسفام صورت گرفته است.

این در حالی است که میزان ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها رو به افزایش است و حتی با توافق نامه گروه 20 در ماه آوریل که به موجب آن بدهی های دو جانبه کشورهای آسیب پذیر بخشیده شد، هزینه تعهدات خدمات از هزینه های بهداشتی و اجتماعی فراتر رفته است.

ماه گذشته بانک جهانی پیش بینی کرد تولید در بازارهای نوظهور برای نخستین بار طی حداقل شش دهه اخیر کاهش خواهد یافت.

الجدعان گفت که پیش از جلسات سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در ماه اکتبر، گروه 20 از این وام دهندگان یک گزارش پیشرفت دریافت خواهد کرد تا در مورد مراحل بعدی بخشش بدهی ها تصمیم گیری کند.

گروه 20 در بیانیه رسمی خود که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که مصمم است تا از کلیه ابزارها و سیاست های موجود خود برای حفظ زندگی، مشاغل و درآمد مردم، در جهت بهبود اقتصاد جهانی و تقویت سیستم اقتصادی خود استفاده کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: