bazarnews

کد خبر: ۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یک نفر سه هزار و 900 میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است، گفت: 90 درصد تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان فقط به 30 نفر ارائه شده است به همین دلیل فساد در این صندوق تنها حقوق معلمان را نشانه رفته است.
بازار نیوز - قاسم احمدی‌لاشکی در تذکری شفاهی اظهار داشت: چند روز پیش کتابی را با عنوان ابعاد فساد در ایران خواندم که چند جمله از آن را در صحن علنی مطرح می‌کنم، در این کتاب نوشته شده 6 میلیارد تومان اختلاس در بانک صادرات، 123 هزار میلیارد تومان اختلاس در شعبه تجریش بانک صادرات، 400 هزار دلار اختلاس در بانک تجارت رخ داده است.

وی افزود: امروز همین مسائل باعث شده شهرام جزایری‌ها، خاوری‌ها و بابک زنجانی‌‌ها سر برآورند، طبق این کتاب 12 میلیون دلار توسط رئیس بانک شعبه پاریس به نفع گروهک فدائیان خلق و 28 میلیون درهم در یک شرکت متعلق به بانک ملی در دبی اختلاس شده است.

احمدی‌لاشکی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یک اختلاس 500 میلیارد تومانی همزمان در سه بانک سپه، ملت و صادرات رخ داده است، مجلس شورای اسلامی امروز با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کار بزرگی انجام داد، چراکه این گونه فسادها حقوق معلمان را نشانه رفته است.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان 917 هزار معلم عضو دارد، گفت: چند هزار میلیارد تومان از پول این معلمان در این صندوق گم شده است، این صندوق وضعیت بیماری دارد، طی دو سال گذشته 6 مدیرعامل در بانک سرمایه تغییر کردند. البته شاید این تغییر مدیران عامل بانک سرمایه برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات این بانک بوده است، بانک سرمایه در سال 94 حدود هزار و 500 میلیارد تومان خسارت و زیان دیده است.

احمدی‌لاشکی بر همین اساس تصریح کرد: بیمه معلم که خنثی است، فقط 20 مشاور دارد که از آنجا حقوق دریافت می‌‌کنند، یک نفر سه هزار و 900 میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است و 90 درصد تسهیلات تنها به 30 نفر ارائه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اجازه نخواهد داد دارایی معلمان به تاراج برود. 
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: