bazarnews

کد خبر: ۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
رشد سپرده قانونی بانک‌ها
با توجه به اطلاعات بدست آمده از آمارهای منتشر شده بانک مرکزی تا پایان مردادماه سالجاری میزان سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نزد بانک مرکزی نسبت به اسفندماه با رشد ۱۰.٧ درصدی به ۱۱۲.٨ هزار میلیارد تومان رسیده است.
بازار نیوز - بانک مرکزی در آخرین آمار ارائه شده در رابطه با خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی میزان دارایی‌های خارجی این بانک را 3406.6 هزار میلیارد ریال تا مرداد ماه سالجاری اعلام کرده است که در کنار میزان دارایی‌های خارجی 59.1 هزار میلیارد ریال اسکناس و مسکوک، 629.4 هزار میلیارد ریال بدهی بخش دولتی، 348 هزار میلیارد ریال بدهی دولت، 281.4 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت‌ها و موسسات دولتی است.

اما یکی از مهمترین دارایی بانک مرکزی که در جیب بانک‌ها قرار گرفته و سود قابل توجهی از سوی بانک‌ها به بانک مرکزی داده می‌شود، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است که میزان این بدهی تا مردادماه سال 1395 به 918.4 هزار میلیارد ریال رسیده است.
اما در میزان بدهی‌های بانک مرکزی میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص 32.4 هزار میلیارد تومان اعلام شده که میزان 10.5 هزار میلیارد تومان هم از اسکناس و مسکوک نزد بانک‌ها است.

یکی از آمارهای پولی و بانکی که بسیار مهم است، میزان سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نزد بانک مرکزی است که در مردادماه میزان سپرده قانونی نزد بانک‌ها 112.8 هزار میلیارد تومان اعلام شده که با توجه به آمار به دست آمده این میزان نسبت به اسفندماه سال گذشته با رشد 10.7 درصد رشد داشته است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: