bazarnews

کد خبر: ۷۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و عراق تاکید کرد که برای مشخص شدن سازوکار بازگشت ارز که رقم آن ۵ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است، باید تا فردا صبر کنیم.

آخرین جزئیات از توافق ارزی ایران و عراق

گروه بازرگانی بازارنیوز: سید حمید حسینی، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون توافق ارزی بین ایران و عراق، اظهار داشت: در سفر‌های آقایان ظریف و همتی به عراق، موضوع توافق برای بازگردادن ارز مطرح شد و قرار بر این است در سفری که امروز (۳۱ تیرماه) آقای الکاظمی به ایران دارد، توافق نهایی برای چگونگی بازگشت ارز به ایران انجام خواهد شد.

وی افزود: آقای الکاظمی تازه به ایران رسیده است و این سفر بیشتر برای دیدار سیاسی با رهبر انقلاب و رئیس جمهوری است، اما قرار است بر سر این موضوع نیز توافق شود. هنوز دیداری ببین مسئولین ایرانی و آقای الکاظمی شکل نگرفته که بخواهد توافق نهایی حاصل شود.

حسینی تاکید کرد که برای مشخص شدن سازوکار بازگشت ارز که رقم آن ۵ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است، باید تا فردا صبر کنیم.

در همین راستا، حمید قنبری، مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی که روز یکشنبه هفته جاری به همراه وزیر امور خارجه برای انجام مذاکرات بانکی به عراق سفر کرده بود، گفت: در این دیدار مذاکرات مفید و سازنده‌ای با طرف عراقی انجام گرفت که نتایج آن در سفر نخست‌وزیر عراق و هیئت همراه به تهران نهایی می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود در صورت تحقق این امر، حجم قابل توجهی از منابع ارزی که به چندین میلیارد دلار می‌رسد، وارد بازار شده و بخش زیادی از تقاضای ارز از این محل پوشش داده خواهد شد.

شایان ذکر است، به گفته مسئولین دولتی و بانک مرکزی علت اصلی بالا رفتن نرخ ارز در روز‌های گذشته، عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات بوده که باعث کاهش عرضه ارز و بالا رفتن نرخ ارز شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: