bazarnews

کد خبر: ۷۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
طرح احداث باغ در سطح چهار هزار و ۴۰ هکتار از اراضی شیبدار وکم‌بازده لرستان روز پنجشنبه ازطریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این خصوص به ایرنا گفت: طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان طی سال ۹۶ تا پایان ۹۸ انجام شده است.

احمدرضا احمدوند افزود: ۱۵۲ هکتار از این سطح مربوط به صنایع دفاع دورود است که چاله کنی و تامین نهال آن توسط جهاد کشاورزی انجام شده و آیین بهره برداری همزمان نیز به صورت پایلوت در این منطقه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برای احداث هر هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده ۱۴ میلیون تومان هزینه شده و به طور متوسط در هر سه هکتار یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان پیش بینی تولید این میزان باغ را ۲ هزار و ۲۰ تن برشمرد و گفت: در مجموع ۵۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۳۴۶ نفر برای این طرح ها هزینه شده و ارزش افزوده تولید در این مناطق نیز یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال می باشد.

به گفته وی تا پیش از سال ۹۶ طرح های ناچیزی در خصوص توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده اجرا شده است.

لرستان بین ۲.۹ تا سه میلیون تن تولید کشاورزی و باغی دارد، ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و  ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ مثمر با تولید ۲۸۰ هزار تن ظرفیت بزرگی برای این استان محسوب می شود و  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزش  تولیدات کشاورزی لرستان در زیر بخش‌های زراعی، دامی و باغی است.

امروز دوم مردادماه بهره برداری از چندین طرح ملی وزارت جهاد کشاورزی با عنوان پویش ملی جهاد برای جهش تولید در مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور حسن روحانی رییس جمهوری در کشور آغاز شده است.

این طرح ها با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شامل بهره برداری از ۸۰۹ طرح و شهرک گلخانه ای به مساحت ۴۷۳ هکتار، پنج طرح آب و خاک به مساحت ۷۳ هزار و ۵۰۰ هتار و ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار هستند که ۱۰ هزار و ۳۴۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: