bazarnews

کد خبر: ۷۳۷۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
احسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان افزایش قیمت مسکن ناشی از کاهش عرضه و ساخت است گفت: واکنش وزارت راه، واکنشی نبود که بازار از آن آرامش و ثبات را دریافت کند.

سید احسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: یک سری عوامل درون بخشی مانند کاهش عرضه و ساخت و سرمایه گذاری طی طول 6 سال گذشته و ادامه نبود ابزارهای مهار سوداگری در حوزه تقاضا" به‌عنوان دو عنصر داخلی در ایجاد وضعیت فعلی بازار مسکن مشهود است.

وی با بیان اینکه یک سری عوامل بیرونی نیز در ایجاد وضعیت کنونی بازار مسکن تاثیرگذار هستند، ادامه داد: به طور مشخص از سال 97 نرخ ارز و قیمت حامل‌های انرژی به عنوان لنگر ذهنی اقتصاد کشور افزایش پیدا کرد که این مسئله، نقش شاخص پیشرو یا لیدلینگ را در اذهان فعالان اقتصادی ایفا کرد. بنابراین سایر متغیرهای اقتصادی نیز با این چشم‌انداز افزایش یافتند و این مسئله موجب شد؛ مردم تقاضای بیشتری نسبت به تمام بازار دارایی‌ها اعم از سکه ارز و مسکن و خودرو ابراز کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه این عوامل خود را در دل افزایش قیمت مسکن در طول ماه‌های اخیر نشان داده است، گفت: متاسفانه واکنش سیاستی وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و بدنه اقتصادی سیاست‌گذاری در مواجه با آن، واکنشی نبوده است که بازار از آن  آرامش و ثبات را در آینده دریافت کند.

خاندوزی بیان کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند به اندازه ظرفیت خودش بر بازار اثرگذار باشد، اما عوامل و ابزارهای مهم تری در حوزه عرضه مسکن و مهار تقاضاهای سوداگری وجود داشته است که در سال‌های گذشته مورد استفاده قرار نگرفته اند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن چوبی است که به دلیل تاخیر سیاست گذاران در استفاده از ابزارهای عرضه و تقاضا، به بدنه جامعه زده می‌شود.

 

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
نماینده محترم مجلس همه افراد برعلل وعوامل گرانی بی جهت مسکن واقف هستند شما ودیگر نمایندگان مجلس کرارا وعده داده اید که مجلس یازدهم با تصویب قوانین محکم وفوری قیمت مسکن را متعادل وکاهش خواهند داد مردم عمل میخواهند شما ودیگرنمایندگان به جای اقدامات موثر هر روز از علتهای گرانی مسکن صحبت میکنید ومیروید ودوباره چند روز بعد همین حرفها راتکرارمیکنید قرار بود چهارشنبه گذشته طرح مالیات یرعایدی مسکن وسرمایه رابه صحن علنی ببرید چه شد؟!؟! به خداقسم کوتاه نمودن دست تعدادی دلال ومحتکرمسکن دراین کشور کاری نداره وربطی به دلاروتحریم نداره شما قانونگذارید چرا قیمتهای افسانه ای مسکن را ریزشی نمیکنید؟! نگذارید همین تعدادمردمی که به شما امید دارند ازشما روی برگردان شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
این سایت متعلق به کیست؟ غلط میکنید درخواست اظهارنظر میکنید وبعد حتی یک اظهارنظر راهم منتشر نمیکنید یا کرم دارید وبیمارید یا اینکه ؟؟؟
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
1
با وجود این همه افزایش قیمتها ازسال ۹۷ و بی ارزش شدن وام مسکن یکم چرا کسی فکری به حال این معضل نمی کند و حداقل دولت محترم هیچ گونه امتیازی برای خانه اولی هایی که تا کنون موفق به خرید مسکن نگردیده اند قائل نیست .
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: