bazarnews

کد خبر: ۷۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
تحلیل وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته پیشین، به عدد یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد رسید. همچنین دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و سکه طلا بهار آزادی در قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش قیمت دلار در پی بازگشت ارز حاصل از صادرات/ شاخص بورس وارد کانال ۱.۹ میلیون شد+فیلم

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: بازار سهام در روزهای پایانی تیر ماه همچون هفته گذشته روزهای پرنوسانی را سپری کرد و اصلاحی نه چندان عمیق را نسبت به بازار هفته گذشته تجربه کرد.

شاخص بورس در اواسط هفته ای که سپری شد، به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد ورود کرد اما با توجه به کاهش نرخ دلار وافزایش عرضه سهام شرکت های بزرگ به دلیل برگزاری مجامع بازار در مسیر اصلاح قرار گرفت و با افت و خیزهایی در این کانال همراه شد.

شاخص بورس در معاملات هفته گذشته ۶۰ هزار واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۵ تیر ماه) با عدد یک میلیون و ۸۴۱ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (یکم مرداد ماه) به عدد یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در هفته پیشین این عدد به ۵۰۳ هزار و ۱۱۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۳۱۶ هزار و ۶۷۹ واحد به عدد ۳۳۰ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی هفته گذشته بورس نمادهای گلوکوزان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران  در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

 

کاهش قیمت طلا و دلار در پی بازگشت ارز حاصل از صادرات

بازار ارز در ابتدای هفته ای که سپری شد، نوسانات شدیدی را تجربه کرد. این مسئله سبب شد که همتی رئیس کل بانک مرکزی، با ارائه دستور العمل بازگشت ارز حاصل از صادرات، از آرامش بازار در روزهای آینده خبر دهد. به همین منظور، قیمت دلار در بازار آزاد با شروع روند کاهشی، در انتهای هفته پیشین به قیمت 22 هزار و 500 تومان رسید. همچنین هر یورو 25 هزار و 200 تومان معامله شد.

کاهش معاملات در بازار ارز و همچنین افت اندک نرخ آن، باعث افت نسبی قیمت ها در بازار طلا در هفته گذشته شد. بنابر اعلام محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه طرح جدید به 10 میلیون و 100 هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار، به قیمت 956 هزار تومان در بازار معامله شد.

برچسب ها: بورس ، طلا ، سکه ، دلار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: