bazarnews

کد خبر: ۷۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
در شهریور سال ۱۳۹۷ خبر اولین قتل مرتبط با رمزارز‌ها در مشهد توجه‌ها را به چالش‌های دیگری از شیوع رمزارز‌ها در کشور جلب کرد.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: در شهریور سال ۱۳۹۷ خبر اولین قتل مرتبط با رمزارز‌ها در مشهد توجه‌ها را به چالش‌های دیگری از شیوع رمزارز‌ها در کشور جلب کرد. مورد بعدی از جرائم یادشده در مهر سال ۱۳۹۸ اطلاع رسانی شد که در آن افرادی دست به سرقت دستگاه‌های استخراج زده بودند و این اتفاق نیز در مشهد رخ داده بود.

اخیرا مشهد بار دیگر به واسطه جرمی مرتبط با رمزارز‌ها حاشیه ساز شده است. جرم صورت گرفته این بار خشن‌تر و حساسیت برانگیزتر است. افرادی برای دستیابی به بیت کوین‌های شخصی فعال در یک شرکت هرمی که ارزش آن‌ها را چند میلیارد تومان میدانستند، او را ربوده و به باغی در بولوار توس که برای اجرای نقشه خود اجاره کرده بودند بردند.

سارقان پس از دریافت اطلاعات حساب کاربری وی که رمزارز‌های خود را در آن نگهداری می‌کرد و انتقال آن‌ها به حسابی دیگر، او را با دست و پای بسته در کنار رودخانه رها کردند.

جرائم مرتبط با رمزارز‌ها در کشور افزایش یافته است
پلیس که پس از گزارش وقوع حادثه توسط شخص همراه گروگان در زمان آدم ربایی پیگیری موضوع را آغاز کرده بود با بررسی شواهد موجود و اقدامات مقتضی توانست تبهکاران را دستگیر کند. موارد یادشده نشان میدهد که جرائم مرتبط با فعالیت افراد در حوزه رمزارز‌ها نیازمند توجه بیش از پیش متولیان این حوزه است و اهمیت و ضرورت آگاهی بخشی عمومی در زمینه رمزارز‌ها و به صورت ویژه ملاحظات امنیتی مربوط به فعالیت‌های مرتبط با آن را می‌رساند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: