bazarnews

کد خبر: ۷۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
وزرات راه و شهرسازی اعلام کرد؛
صبح امروز (۴ مردادماه) بر اساس وعده دولت و تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره ثبت نام کمک ودیعه مسکن آغاز شد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: وام ودیعه بخشی از برنامه دولت برای کمک به خانواده‌هایی است که در اثر بحران کرونا و شیوع این بیماری برای تامین مسکن دچار مشکل شده اند.

 متقاضیان واجد شرایط، می‌توانند در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان از دولت تسهیلات دریافت کنند. 

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان دریافت این تسهیلات تا ساعت ۱۴ امروز ( ۴ مردادماه) ۳۵۴ هزار و ۲۵۲ متقاضی است که به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ پیامک ارسال کرده‌اند.

 گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، کارگران و حقوق بگیران ثابت هستند که اولویت پرداخت کمک ودیعه مسکن شامل ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و همچنین تحت پوششان سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار است.

«محمود محمودزاده» امروز به خبرگزاری ایرنا گفته بود: از آنجایی که ثبت‌نام وام اجاره مثل ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی در دوران شیوع کرونا است، تصمیم گرفتیم فعلا ثبت نام اولیه از طریق ارسال پیامک باشد و بعد متقاضیان در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir  ثبت نام کنند. فرم (ج) متقاضیان دریافت این تسهیلات باید «سبز» باشد، همچنین نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا نیز از جمله شرایط دریافت این وام است.

به گفته محمودزاده، متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به همراه کد رهگیری باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: مهلت ثبت‌نام وام اجاره در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (٩ مردادماه) به اتمام خواهد رسید و از ۱۵ تا ۲۰ مرداد معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک‌ها آغاز می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: