bazarnews

کد خبر: ۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
طی سه روز آینده جاده های کوهستانی شمالی البرز بویژه جاده‌های مرتفع و گردنه های کوهستانی با کاهش دید افقی پیش بینی می شود.
بازار نیوز - بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز مجددا با نفوذ جریانات سرد شمالی، ضمن کاهش مجدد دما در استانهای نوار شمالی کشور ابرناکی افزایش یافته و بتدریج بارش باران ابتدا در استان های گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی شروع شده و سپس از بعدازظهر بارش باران به استان مازندران و از اواخر وقت استان گلستان و بصورت پراکنده خراسان شمالی گسترش می یابد. 

همچنین در برخی ساعات در استان گیلان و مازندران در این روز انتظار وزش باد شدید می رود. 

در ابتدای روز سه شنبه بارش باران در سواحل شمالی کشور و بصورت پراکنده در شمال شرق همچنان ادامه می یابد و از بعدازظهر از میزان بارش در استان های مازندران و گلستان کاسته خواهد شد. 

دامنه های جنوبی البرز در روز سه شنبه ابری بوده و بارش خفیف باران در ارتفاعات جنوبی دور از انتظار نیست. چهارشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و سواحل شمالی کشور در بعضی ساعات رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در سه روز آینده مواج پیش بینی می شود. 

شایان ذکراست جاده های کوهستانی شمالی البرز بویژه جاده‌های مرتفع و گردنه های کوهستانی در سه روز آینده مه آلود و با کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

مشهد در خنک ترین ساعت به دمای 8 درجه سانتی گراد رسید
محمد اصغری کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور تشریح کرد: در شمال کشور شاهد کاهش شدت باران بوده ایم. علاوه بر این در مناطق شمالی آستارا، بندر انزلی و رشت، بارندگی خفیف گزارش شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این شرایط موقتی هستند، عنوان کرد: از امروز با ریزش هوای سرد،شاهد بارندگی در استان های اردبیل، رشت، مازندران و در استان گلستان با شدت کمتری، آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها  پش بینی می شود.

اصغری تصریح کرد: در خراسان شمالی، نیز بارش ها شروع شده و مشهد نیز در خنک ترین ساعات به دمای 8 درجه سانتی گراد، رسیده است. علاوه بر این، از دیروز بعد از ظهر، افزایش سرعت باد و تشکیل غبار در تهران پیش بینی می شود. این وضعیت در جنوب استان های سمنان، مرکزی، شمال اصفهان، البرز و قزوین، نیز رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی در پایان بیان کرد: در شمال کشور، پدیده مه گرفتگی دیده می شود. همچنین، کاهش دما به شکلی بوده که شاهد بارش برف هم خواهیم بود.


شرایط جوی استان های کشور +جدول
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: