bazarnews

کد خبر: ۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
رییس سازمان ملی استاندارد خبر داد؛
نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد، از اجباری شدن دریافت استاندارد برای تمام نان های سنتی خبر داد و گفت: سازمان ملی استاندارد از جمله دستگاه‌هایی بود که فضای پسابرجام را با تمام وجود احساس کرد.
بازار نیوز - نیره پیروزبخت امروز - دوشنبه - در همایش بزرگداشت روز ملی استاندارد با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از یک سوم استانداردهای تاریخ سازمان استاندارد در سه سال اخیر تدوین شده است، اظهار کرد: در طول عمر این سازمان یعنی از سال ۱۳۳۹ تاکنون ۳۰ هزار استاندارد تهیه شده که از این مقدار ۱۱ هزار مورد یعنی حدود یک سوم در سه سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به موضوع بازرسی‌هایی که از ابتدای دولت صورت گرفته است، گفت: در سه سال گذشته یک میلیون واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که در خلال آنها حدود ۱۰۰ هزار نمونه از واحدهای صنفی اخذ شده و برای متخلفان و جاعلان نشان استاندارد حدود ۳۰ هزار پرونده قضایی تشکیل شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد ایران توانسته است ارتقای چهار پله‌ای در رده‌بندی جهانی داشته باشد، بیان کرد: سازمان بین‌المللی استانداردسازی یا همان ایزو در سطح جهانی به تدوین استانداردهای مختلف می‌پردازد که در سه سال اخیر ایران توانسته از رتبه ۳۱ در سازمان بین‌المللی استانداردسازی به رتبه ۲۷ برسد.

پیروزبخت در خصوص تاثیرگذاری برجام بر سازمان ملی استاندارد، گفت: سازمان ملی استاندارد از جمله دستگاه‌هایی بود که فضای پسابرجام را با تمام وجود احساس کرد به طوریکه توانست در مجمع بین‌المللی اوزان و مقیاس‌ها که پس از پیروزی انقلاب عضویت خود را از دست داده بود دوباره ورود کند یا مجمع استاندارد آسیا و اقیانوسیه دیگر نهادی بود که همکاری ما با آنها در ۱۰ سال اخیر متوقف شده بود و توانست مجددا همکاری خود را با این نهاد بین‌المللی از سر بگیرد.

وی در خصوص موضوع استانداردهای غذای حلال ادامه داد: پنج علامت استاندارد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ولی فقیه به واحدهای کشتارگاهی ارائه می‌شود تا این واحدها نیز از معیارهای استاندارد برخوردار شوند.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین رعایت استاندارد در همه کالاها را ضروری دانست و از اجباری شدن دریافت استاندارد توسط نان سنتی خبر داد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: