bazarnews

کد خبر: ۷۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
رضا غلامی، مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی بازارنیوز به لزوم همکاری دستگاه‌های خصوصی با دولت در بحران‌های ارزی پرداخت و گفت: شواهد نشان می‌دهد که اتاق بازرگانی نه تنها در تامین ارز موردنیاز برای واردات کالا‌های اساسی گامی بر نمی‌دارد، بلکه بعضا با اقداماتی که انجام می‌دهد، باعث دلگرمی صادرکنندگان متخلف در بازنگرداندن ارز‌های حاصل از صادرات می‌شود.

شیشسی

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: رضا غلامی، مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی بازارنیوز، در خصوص لزوم همکاری دستگاه های خصوصی با دولت در بحران های ارزی، گفت: شرایط کنونی اقتصاد کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحریم های خصمانه کشورهای غربی، به گونه ای است که همه باید کمک کنیم تا کشور با مشکلات کمتری این دوره را پشت سر بگذارد. متاسفانه برخی دستگاه ها به وظایف خود عمل نمی کنند. یکی از این دستگاه ها، اتاق بازرگانی است.

وی افزود: شواهد نشان می دهد که اتاق بازرگانی نه تنها در تامین ارز موردنیاز برای واردات کالاهای اساسی گامی بر نمی دارد، بلکه بعضا با اقداماتی که انجام می دهد، باعث دلگرمی صادرکنندگان متخلف در بازنگرداندن ارزهای حاصل از صادرات می شود. اخیرا تا بانک مرکزی برای ارزهای حاصل از صادرات فشار آورد، اتاق بازرگانی نامه ای را برای رئیس جمهور ارسال کرد.

غلامی با اشاره به حضور اعضا اتاق در شوراهای مختلف کشور، اظهار داشت: اتاق بازرگانی متشکل از بازرگانانی است که می توانند در انتخابات هیات رئیسه رای کسب کنند. متاسفانه بعضا دیده شده که تقلب هایی در این خصوص صورت گرفته است. این افراد در بیش از 100 شورا، کارگروه، کمیسیون و تشکل عضو بوده و در نظام تصمیم گیری کشور دخالت می کنند.

غلامی ادامه داد: شورای گفتگو، شورای پول و اعتبار، شورای بورس، سازمان خصوصی سازی و ده ها کمیسیون و شورای دیگر، از جمله این موارد هستند. چرا اعضای اتاق که ذی نفع هستند می بایست در این جلسات حضور داشته باشند؟ در جلسات تنظیم بازار این افراد در کنار وزیر و معاون وزیر که از ده ها مرحله گزینشی عبور کرده اند، می نشینند. این در حالی است که از این افراد، هیچ گونه گزینشی انجام نشده است و اطلاعات محرمانه کشور در اختیارشان قرار می گیرد که می توانند در برخی موارد از این اطلاعات استفاده کنند چون ذی نفع اند.

مدیرمسئول بازارنیوز در پایان اظهار داشت: از دولت محترم خواهشمندم، اگر اعضا اتاق نمی توانند در بحران های ارزی ما را کمک کنند، از حضور آنان در این جلسات جلوگیری شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: