bazarnews

کد خبر: ۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
شاخص کل بورس امروز برای نخستین بار وارد کانال دو میلیون واحد شد؛ اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه دلیل آن را ورود نقدینگی، عدم جذابیت سایر بازار‌ها و پیش بینی تورم می‌داند.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۳ هزار و ۳۷۷ واحد صعود، به رقم دو میلیون و چهار هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۸۴۱۲ واحد رشد، رقم ۵۲۶ هزار و ۵۴۰ واحد را ثبت کرد. امروز معامله گران دو میلیون معامله به ارزش ۲۰۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال انجام دادند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه گذاری غدیر، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.
شاخص کل فرابورس نیز با ۵۱۵ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۷۹۸ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۷۷۲ هزار معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال انجام دادند. سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری صبا تامین و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
چرا شاخص دو میلیونی شد؟
در این راستا فردین آقابزرگی-یک کارشناس بازار سرمایه- در گفت و گو با ایسنا، درمورد دلایل ورود شاخص بورس به کانال دو میلیون واحد، توضیح داد: ورود نقدینگی حجیم به بازار سرمایه همزمان با رکورد نسبی درسایر بازارها مزیت سرمایه گذاری در بورس و بازار سرمایه راتشدیدکرده است. البته من فکر می کنم دلیل مشخص رسیدن شاخص به دو میلیون انتظارات تورمی و پیش بینی آثر تورم است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: