bazarnews

کد خبر: ۷۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
یک واردکننده موبایل در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک واردکننده موبایل گفت: طرح افق باعث می‌شود که آن فرد نتواند این تخلف را انجام دهد، چون باید حتما در سامانه فاکتور رسمی و قانونی را در سامانه ثبت کند.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز: یکی از وارد کنندگان عمده گوشی تلفن همراه به کشور در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون تخلفاتی که در این حوزه در حال انجام است، اظهار داشت: دو مسئله در واردات گوشی وجود دارد، یکی گران فروشی و دیگری فرار مالیاتی. زمانی که شما نمی‌توانید رصد کنید که کالا به چه صورت وارد کشور شده، طبیعتا نمی‌توانید مالیاتی هم بگیرید یا رصد نمی‌کنید که کالا با چه قیمتی وارد شده، در هنگام فروش گران فروشی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ما مثلا مدل  A71 سامسونگ را در یک ماه گذشته با قیمت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌کردیم، اما قیمتی که دست مصرف کننده می‌رسید ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. ما باید انقدر تلاش می‌کردیم تا این قیمت را به عقب بازگردانیم. علت آن هم این است که کسی که از ما خرید می‌کند، چون نظارتی بر او نیست، هر قیمت که بخواهد می‌فروشد و در نتیجه گران فروشی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: چه وارد کننده و چه خرده فروش، همه نبال فرار مالیاتی اند و هرچه هم که به آن‌ها توضیح دهید که مالیات، کمک کننده به کل کشور است باز متوجه نمی‌شوند.

وی گفت: ما مخالف انحصار هستیم، ولی اتفاقات عجیبی در این بازار رخ می‌دهد. مثلا وارد کننده قبلا مغازه‌ای داشته و تجربه‌ای در این زمینه کسب کرده بوده، به طرقی گوشی‌ها را وارد می‌کنند که بتوانند از پرداخت مالیات معاف شوند و اینگونه فرار مالیاتی داشته باشند و به ثروت بیشتری برسند.

وی افزود: یکی از این راه‌ها این است که کد فعالسازی به مشتری نمی‌دهند و برای او فاکتور صادر نمی‌کنند و فعالسازی را به بعد موکول کرده و بعدا اطلاعات مشتری را از طریق پیامک دریافت می‌کنند. سپس با سواستفاده از اطلاعات مشتری ها، دوبار فاکتور برای آن‌ها صادر می‌کنند. یک بار برای فروش عمده و یک بار هم به عنوان تکی صادر می‌شود. طرح افق باعث می‌شود که آن فرد نتواند این تخلف را انجام دهد، چون باید حتما در سامانه فاکتور رسمی و قانونی را در سامانه ثبت کند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: