bazarnews

کد خبر: ۷۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
با وجود این که این طرح یک فوریت است، اما، چون احساس می‌کنیم مردم نیاز جدی دارند و باید در این شرایط کمک شان کنیم، سعی داریم هرچه زودتر این طرح به نتیجه برسد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، پیرامون بررسی جزئیات یک فوریت طرح تامین کالا‌های اساسی اقشار پذیر در این کمیسیون اظهار داشت:  کلیات موضوع در صحن علنی مجلس تصویب شد و برای بررسی جزئیات به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد. در بحث جزئیات به مواردالان مانده جزئیات شامل چه نوع کالا و به چه شکل و جامعه هدف چه کسانی هستند و چه دهک‌هایی باید مورد توجه قرار گیرند. نظر کمیسیون برنامه این است که این خدمات در اختیار اقشار آسیب پذیر و کم توان قرار بگیرد؛ آن‌هایی که به علت مشکلات اخیر اعم از کرونا و مشکلات دیگر اوضاع مناسبی ندارند.

محبی پیرامون مسئله تامین مالی برای این طرح گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که ابعاد قضیه باید سنجیده و مشخص شود که هزینه تامین این کالا‌ها از چه منابعی باشد. زیرا دیگر ارز ترجیحی برای کالا‌ها نداریم. طرح‌هایی مطرح شده و کارشناسان این طرح‌ها را بررسی می‌کنند تا در روز‌های آینده به جمع بندی نهایی برسیم تا مردم بتوانند اقلا چندین کالای اساسی را به راحتی تهیه کنند.

وی درباره نوع این کالابرگ ها اظهار داشت: توانایی ما الان خیلی بیشتر شده است و نیاز به نسخه فیزیکی کالابرگ یا کوپن نداریم کارت الکترونیکی با مبالغ معین برای کالا‌های مشخص است که ما این توانمندی را داریم. بانک مرکزی هم امروز تاکید کرد که ما این توانمندی را داریم که مبالغ معینی برای کالا‌های مشخص تعیین کنیم. همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های بزرگ کشور که این کار را قبلا می‌کردند، آمادگی خود را اعلام کردند.
 
وی درباره زمان نهایی برای اجرای این طرح تصریح کرد: هنوز جای بحث دارد، چون عده‌ای می‌گویند مبلغ نقدی واریز شود، اما کمیسیون مخالف است، چون تجربه نشان داده که افراد این پول‌ها را جای دیگری خرج می‌کنند و متاسفانه حجم استفاده از پروتئین‌ها در کشور پایین آمده و برخی از کارشناسان گفته‌اند که حدود ۲ میلیون خانوار در کشور طی یکسال گذشته گوشت مصرف نکرده اند که بسیار این نگران کننده است.  

وی در پایان تاکید کرد: با وجود این که این طرح یک فوریت است، اما چون احساس می‌کنیم مردم نیاز جدی دارند و باید آنها را در این شرایط کمک کنیم، سعی داریم هرچه زودتر این طرح به نتیجه برسد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: