bazarnews

کد خبر: ۷۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۶
مقامات هند برای جلوگیری از اعتراضات احتمالی در کشمیر به مناسبت نخستین سالگرد لغو حکومت نیمه خودگردان، در این منطقه مقررات منع رفت و آمد وضع کرد.

مقامات هند برای جلوگیری از اعتراضات احتمالی در کشمیر به مناسبت نخستین سالگرد لغو حکومت نیمه خودگردان، در این منطقه مقررات منع رفت و آمد وضع کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، یک مسئول عالی رتبه در نیروی پلیس هند به خبرگزاری فرانسه گفت ممنوعیت رفت و آمد کامل به این معنی است که مردم حق ندارند جز با مجوز خاص که معمولا به خدمات اساسی مانند فعالیت پلیس و کادر پزشکی مربوط می‌شود، تردد کنند.

مقامات محدودیت‌ها را از نخستین روز اوت تشدید کرده اند، اما صبح روز دوشنبه سیم خاردار و موانع آهنی برای بستن راه‌های اصلی در شهر قرار دادند. ساکنان سایر شهر‌های اصلی و چندین روستا گفتند پلیس به آن‌ها دستور داده است تا روز پنجشنبه از خانه خارج نشوند.

این ممنوعیت رفت و آمد شبیه همان است که کمی قبل از لغو حکومت نیمه خودگردان در کشمیر در روز پنجم اوت 2019 رخ داد و همه راه‌های ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت قطع شد و ده‌ها هزار سرباز در این منطقه، مستقر شدند. این ممنوعیت رفت و آمد با فراخوان اهالی کشمیر مبنی بر نامیدن پنجم اوت با عنوان روز سیاه همراه شد.

هند و پاکستان از زمان استقلال خود از بریتانیا و تقسیم شبه قاره هند در سال 1947, سه بار وارد جنگ شده اند که دوبار از آن بر سر کشمیر و اختلاف بر سر نحوه تقسیم قدرت در آن بوده است.

ممنوعیت رفت و آمد در کشمیر +عکس

ممنوعیت رفت و آمد در کشمیر +عکس

ممنوعیت رفت و آمد در کشمیر +عکس

 

فرارو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: