bazarnews

کد خبر: ۷۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
رئیس جمهور با اشاره به بیانات رهبر معظ ّم انقلاب در روز عید قربان مبنی بر لزوم تشکیل کارگروهی برای رفع موانع تولید، گفت: این کارگروه با مسوولیت معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان روسای قوه قضاییه و مجلس تشکیل و کار خود را شروع خواهد کرد.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، عصر امروز (سه شنبه ۱۵ مرداد) با حضور رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اقتصادی دولت، نمایندگان قوه قضاییه و مقننه در دفتر رئیس جمهوری تشکیل شد.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در روز عید قربان در زمینه رفع موانع تولید اشاره صریحی به لزوم تشکیل کارگروهی زیر نظر سران سه قوه برای رفع و جهش تولید داشتند که با مسوولیت معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان روسای قوه قضاییه و مجلس تشکیل و کار خود را بلافاصله شروع خواهد کرد.
روحانی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، تسهیل سرمایه گذاری و اشتغال و بهبود محیط کسب و کار را از ماموریت های اصلی این شورا برشمردند.
رئیس جمهور افزود: شورای هماهنگی سران قوا از ابتدای تشکیل بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، موضوعات کلان اقتصادی از جمله برخی از بخش های اصلاح ساختار بودجه را ساماندهی کرده است که نتیجه آن، عدم اتکای بودجه سال 99 به درآمدهای نفتی است.
روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید استقراض از بانک مرکزی را از دستور کار دولت خارج کرده است، اظهارداشت: دولت از سیاست انتشار اوراق برای تامین اعتبارات عمرانی استفاده کرده و اخیرا نیز بانک مرکزی سازوکار بازار باز پولی را اجرایی کرده که می تواند در ساماندهی بازار پول نقش مهمی ایفا کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: