bazarnews

کد خبر: ۷۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: هم‌اکنون به تعداد ۴۹.۵ میلیون نفر سهام پرداخت شده داریم، اما کسانی هستند که استحقاق دریافت داشتند، ولی نگرفتند و این یعنی ما انحراف چند میلیونی داشتیم و کسانی مستحق دریافت نبودند و سهام گرفته اند.

مهدی طغیانی - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون جزئیات سهام عدالت جاماندگان گفت:
طرح ساماندهی سهام عدالت برای تعیین تکلیف جاماندگان و به نوعی جبران خسران بخشی از افراد که دعوت نامه داشتند، ولی سهام نگرفتند در کمیسیون مطرح است و برآورد کردیم باید برای ۱.۸ میلیون نفر از این افراد که ممکن است دلایل مختلفی برای عدم دریافت سهام مثل نقص مدارک یا ایراد سامانه‌ها داشته باشند، باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: یک عده هم زیرمجموعه سازمان‌های حمایتی بودند که نزدیک ۱.۵ میلیون نفر هستند و حتی در بین ایثارگران هم نفراتی جامانده هستند و همچنین افراد دهک ۶ که در بین دریافت کنندگان سهام حضور ندارند.

طغیانی تاکید کرد: این ۴ دسته مد نظر ما هستند، اما برآورد تقریبا دقیقی از دو دسته پایانی نداریم.   قرار است وزارت کار برآورد دقیق را اطلاع دهد تا کمیسیون این طرح را بررسی کرده و تحویل صحن علنی بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی شامل این طرح می‌شوند، گفت: دهک ۱ تا ۶ جزو اهداف سهام عدالت بودند که بخش اعظم آن‌ها طی سال ۸۴ و ۸۵ سهامدار شدند و مابقی جزو اهداف طرح نیستند. ممکن افرادی بازنشسته تامین اجتماعی باشند، اما در این دهک‌ها قرار نگیرند؛ چون ممکن است منابع درآمدی دیگری داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در این دوره برای دریافت سهام، درآمد مهم است نه قشر شغلی؛ برای مثال کارمندان دولت، رانندگان تاکسی و... ملاک نیستند و  مهم این است که درآمد آن‌ها جزو ۶ دهک باشند.

وی درباره سختی شناسایی دهک‌ها و ضعف بانک اطلاعاتی کشور سخن گفت و اظهار داشت: مشکل بانک اطلاعاتی ما در مسائل اقتصادی مشکل جدی است و دلیل اصلی که ما از اهدافمان جدا می‌مانیم همین موضوع است که سامانه‌ها کامل نیست، اما به سبک قبلی هم نباید عمل کنیم، چون انحرافات زیادی پیدا می‌کنیم.

طغیانی از اشتباه در ارائه سهام به افرادی که نیازمند نبودند سخن گفت و اظهار داشت: هم‌اکنون به تعداد ۴۹.۵ میلیون نفر سهام پرداخت شده داریم، اما کسانی هستند که استحقاق دریافت داشتند، ولی نگرفتند و این یعنی ما انحراف چند میلیونی داشتیم و کسانی مستحق دریافت نبودند و سهام گرفته اند.

طغیانی در پایان تاکید کرد: فکر می‌کنم پروسه تایید در کمیسیون و صحن علنی و شورای نگهبان یک تا یک ماه و نیم طول بکشد که بعدش رسانه‌ای و فراخوان می‌شود. ما دنبال تکمیل بانک اطلاعاتی هستیم و قول همکاری به وزارت خانه داده ایم، اما قطعا سهل انگاری شدیدی برای عقب ماندن کشور از بانک اطلاعاتی صورت گرفته است..
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: