bazarnews

کد خبر: ۷۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال جمع آوری امضاء در مجلس شورای اسلامی برای استیضاح «بیژن زنگنه» وزیر نفت هستیم.

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در حال جمع آوری امضاء در مجلس شورای اسلامی برای استیضاح «بیژن زنگنه» وزیر نفت هستیم.

وی اضافه کرد:  مشکلات بسیار زیادی در صنعت نفت وجود دارد و عملکرد وزیر نفت نیز نشان می‌دهد که وی از پس حل این مشکلات برنمی‌آید، یکی از محورهای اصلی استیضاح وزیر نفت خام فروشی نفت است زیرا به اعتقاد ما جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع پائین دستی نفت موجب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و در نهایت جهش تولید می‌شود اما این موضوع تا کنون مطابق با انتظار پیش نرفته است.

رضایی تصریح کرد:  اسناد کلان نظام مانند سند اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در صنعت نفت بر روی زمین مانده و زنگنه نتوانسته است از نفت و گاز به عنوان یک ثروت ملی و فرصتی برای سرمایه گذاری مولد در سطح ملی و بین‌المللی برای منافع کشور و رفاه مردم بهره برداری کند.

وی یادآور شد: ارتقاء جایگاه ایران در تولید نفت اوپک از برنامه‌های وزیر نفت در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بود اما ایشان عملکرد موفقیت آمیزی در این زمینه نداشته است و از این رو شاهد جایگزینی بازار نفت و گاز ایران در منطقه توسط کشورهای رقیب هستیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: