bazarnews

کد خبر: ۷۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
مازندران همین چند روز پیش بود که دو دختر ۱۴ و ۱۵ ساله در بابل، با قرص برنج خودکشی کردند و به زندگی خود در نوجوانی پایان دادند، موضوعی که این سوال را اذهان ایجاد کرده، مگر فروش قرص برنج ممنوع نیست، پس چگونه دو نوجوان به آسانی توانسته اند آن را تهیه و استفاده کنند.

هرچند کرونا در مازندران مجال خودکشی با قرص برنج را نداد و بر اساس اظهارات مدیرکل پزشک قانونی این استان، خودکشی با این ماده سمی و خطرناک، ۵۲ درصد کاهش یافته، اما پاسخ به این سوال بسیار مهم و حیاتی است که چرا این قرص به آسانی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد.
پزشکان معتقدند مرگ بر اثر مصرف قرص برنج، مرگی دردناک است، فرد عطش زیادی دارد و تا وقتی زنده است، هوشیار و بیدار بوده و سوزش شدیدی در بدن خود احساس می کند؛ این قرص ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفس و قلب را دچار مشکل کرده و فرد در اثر مرگی زجرآور خواهد مرد.
این ماده شیمیایی جذب پوستی نداشته و راه اصلی تماس آن برای ایجاد مسمومیت، مسیر خوراکی و تنفسی است، اصولا کشاورزان به ویژه در گذشته برای نابودی حشرات از این قرص استفاده می کردند اما متاسفانه به دلیل عواملی مانند میزان کشندگی زیاد این ماده و سهولت دسترسی به این سم از چند سال قبل، آمار نسبتا بالا از مسمومیت های ناشی از این عوامل در کشور به ویژه در برخی استان ها از جمله مازندران گزارش شده است.
مرگ ۱۳ مازندرانی طی ۹۰ روز در مازندران
بسیاری از جامعه شناسان بر این باورند که، نوع کشنده قرص برنج نباید بدون داشتن مجوز به فروش برسد، بر این اساس و بنا به اظهار علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ۱۳ نفر در اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج در سه ماهه امسال در استان فوت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۵۲ درصد کاهش داشت.

برچسب ها: قرص ، قرص برنج ، مازندران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: