bazarnews

کد خبر: ۷۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
یک استاد دانشگاه به بازارنیوز گفت:
کامران ندری گفت: کیمیایی در اقتصاد که بخواهد مردم را غافلگیر کند و یک شبه گشایش ایجاد کند، نداریم.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: کامران ندری، استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون پیش‌بینی‌ها از طرح عرضه اوراق سلف نفتی به عنوان طرح رئیس جمهور برای گشایش اقتصادی اظهار داشت: هر ابزاری تحت عنوان اوراق اگر مورد استقبال مردم قرار بگیرد، می‌تواند به اقتصاد کمک کند، اما این گشایش اقتصادی نیست. این تنها یک ابزاری است که همه جای دنیا روزانه از این ابزار استفاده می‌کنند، ولی این‌ها برای اقتصاد ما گشایش نیستند. شاید منظور رئیس جمهور طرح دیگری باشد.

وی افزود: روش آقای روحانی خیلی روش خوبی نیست. کیمیایی در اقتصاد که بخواهد مردم را غافلگیر کند و یک شبه گشایش ایجاد کند، نداریم. برنامه‌ای که کار کارشناسی مشخصی روی آن انجام نشده باشد یا اگر هم شده، افکار عمومی را نتوانسته با خودش همراه کند، بعید می‌دانم بتواند خیلی تاثیری در شرایط فعلی بگذارد.

وی افزود: زمانیکه دولت نمی‌تواند نفت بفروشد، مردم چگونه می‌توانند اعتماد کنند که در آینده اوراقی را که خریده اند، می‌توانند بفروشند؟  نکته بعد این که این اوراق با چه قیمتی می‌خواهد در اختیار مردم قرار بگیرد. هنوز برای فروش اوراق دولتی که چندسال است روی آن بحث می‌شود، مشکل وجود دارد.

ندری در پایان گفت: ابهامات خیلی زیادی دارد و تنها چیزی که در حال حاضر در دسترس است، کلیپی از صحبت‌های آقای مرعشی در هیئت دولت است که اشاره خیلی مبهمی به این موضوع دارد. باید منتظر باشیم تا فردا ببینیم این طرح رئیس جمهور چیست.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: