bazarnews

کد خبر: ۷۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
محبی نجم‌آبادی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
محبی گفت: آقای ظریف کاملا معتقد است که ما می‌توانیم با چین یک رابطه مشترک المنافع داشته باشیم؛ نه اینکه چین را ابزاری بدانیم که برای تحریم‌ها بخواهیم استفاده کنیم.
محبی - نماینده مجلس - جلسه با دکتر ظریف
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون جلسه روز گذشته (19 مردادماه) این کمیسیون با ظریف، وزیر امورخارجه پیرامون راه حل آزادسازی پول‌های بلوکه شده در خارج از کشور، اظهار داشت: در این جلسه خیلی به ریز مطالب  پرداخته نشد، ولی تلاش‌هایی از سوی وزارت خارجه صورت می‌گیرد که در بخش‌هایی هم موفق بودند و توانستند قسمتی از ارز را برگردانند.

محبی ضمن بیان این که صحبت پیرامون قرارداد بلندمدت ایران و چین را بخش دیگر این جلسه بوده، گفت: مسئله‌ای که مطرح شد بحث رابطه ایران و چین و قرارداد ۲۵ ساله بود. آقای ظریف کاملا معتقد است که ما می‌توانیم با چین یک رابطه مشترک المنافع داشته باشیم؛ نه اینکه چین را ابزاری بدانیم که برای تحریم‌ها بخواهیم استفاده کنیم و تاکید کردند برخلاف افکار عمومی تعهدات ویژه و حالت استثنایی در این قرارداد وجود ندارد و اضافه کردند نه چین تعهد ویژه‌ای به ما داده و نه ما تعهد داده ایم.

وی افزود: مسائلی که فعلا در این قرارداد مطرح شده کلی هست و مذاکرات مدت طولانی است که انجام می‌شود و زمان پایان آن هم مشخص نیست. دو طرف معتقدند که امکان رسیدن به توافق وجود دارد، اما اینکه به عمر این دولت می‌رسد یا نه مشخص نیست.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: