bazarnews

کد خبر: ۷۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
مشاور دونالد ترامپ از مهم‌ترین پرونده‌هایی که نخست وزیر عراق در سفر به آمریکا آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد، پرده برداشت.

گابریل سوما، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شفق نیوز گفت: مأموریت اصلی سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن تقویت روابط دوجانبه در تمام زمینه های امنیت، اقتصاد، انرژی و مقابله با کرونا است.
در این سفر درباره اعتراضات عراق نیز گفتگو خواهد شد.
وی افزود: در دیدار الکاظمی و ترامپ درباره موضوع ربایش و ترورها در عراق از جمله ترور هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی بحث و گفتگو خواهد شد.
در این دیدار همچنین درباره کاهش قیمت نفت و تأثیر آن بر اقتصاد عراق بحث خواهد شد به ویژه اینکه دولت عراق در وضعیت وخیمی به سر می برد و نمی تواند حقوق کارمندان را به صورت مستمر پرداخت کند.
سوما گفت: ترامپ با الکاظمی درباره مسئولیت حفاظت از امنیت سفارت آمریکا که در دوره اخیر در معرض موشک هایی قرار گرفته گفتگو خواهد کرد. ارتش عراق قادر به حفاظت از ساختمان سفارت و کارمندان و پایگاه های نظامی نیست.
وی تأکید کرد: آمریکا مجبور شده سامانه پاتریوت را برای حفاظت از سفارت و کارمندان در برابر حملات به کار گیرد. واشنگتن به حاکمیت و قانون اساسی عراق احترام می گذارد و "نیازی به نفت عراق ندارد."
مشاور ترامپ گفت: خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاک عراق مطرح نیست اما کاهش تعداد نیروها برحسب توافق نامه ها و فعالیت مشترک میان دولت های دو کشور خواهد بود.
همچنین به گفته صوما موضوع ایران یکی از محورهای مذاکرات ترامپ و الکاظمی است.
دفتر اطلاع رسانی الکاظمی نیز شنبه پرونده هایی را که وی در دیدار با ترامپ بررسی خواهد کرد، اعلام کرد.

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، کاخ سفید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: