bazarnews

کد خبر: ۷۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران به بازارنیوز گفت:
انصاری گفت: نیرو‌های مهندسی کشور که زیر مجموعه هیئت صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی هستند، طبیعتا هم‌اکنون بیشترین آمادگی را دارند و تا به حال در کشور‌های مختلف توانایی‌های خود را به بهترین شکل نشان دادند. ما با این کار حسن نیتمان را نشان می‌دهیم تا فضا برای حضور ما در لبنان فراهم شود و دیدگاه خوبی نسبت به ما ایجاد شود.
گروه بازرگانی بازارنیوز: محمدرضا انصاری، نایب رئیس سوم اتاق بازرگانی ایران، پیرامون فرصت استفاده اقتصادی در لبنان به بازارنیوز گفت: فکر می‌کنم جدا از کمک‌های معنوی از جمله همدردی‌های مختلف که با مردم لبنان می‌شود، باید یک کمیته شکل بگیرد که انواع و اقسام کمک‌های مختلف شامل فنی، مهندسی و بازسازی زیرساخت‌هایی که آسیب دیده را شامل شود و کار به سرعت جلو برود.

وی افزود: نیرو‌های مهندسی کشور که زیر مجموعه هیئت صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی هستند، طبیعتا هم‌اکنون بیشترین آمادگی را دارند و تا به حال در کشور‌های مختلف توانایی‌های خود را به بهترین شکل نشان دادند. ما با این کار حسن نیتمان را نشان می‌دهیم تا فضا برای حضور ما در لبنان فراهم شود و دیدگاه خوبی نسبت به ما ایجاد شود.
 
محمدرضا انصاری - عضو اتاق بازرگانی ایران

انصاری ادامه داد: دولت، رهبری امور اجرایی کشور را در دست دارد و باید سریعا تدبیری بیاندیشد که بتوان از بازار لبنان به نفع محصولات ایرانی استفاده کرد. وزارت خارجه مشخصا می‌تواند این کار را انجام دهد و به نیت بازسازی حضور مفیدی در بازار بیروت بتوانیم پیدا کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: دور زدن تحریم راه‌های خاص خودش را دارد، چون مربوط به اقتصاد دولتی است، اما اقتصاد بخش خصوصی مورد تحریم نیست و بصورت مستقیم می‌توانیم تراز تجاری خودمان را با لبنان بهتر کنیم و از آن بخش‌هایی از کشور که مورد تحریم نیستند می‌توان استفاده کرد؛ چون جامعه بین المللی هم  از کمک به لبنان حمایت می‌کند و آمریکا نمی‌تواند اعتراضی نسبت به این موضوع داشته باشد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: