bazarnews

کد خبر: ۷۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه مدیریت کرونا در مدارس امکانپذیر نیست، گفت: بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها از سال تحصیلی جدید مخاطره آمیز است، ادارات نیز باید برای مدیریت کرونا از ظرفیت دورکاری مصوب استفاده کنند و میزان رعایت این دستورالعمل در ادارات مختلف ارزیابی می‌شود.

علیرضا زالی روز سه شنبه افزود: همچنان در وضعیت هشدار و شیوع بالای کرونا هستیم. در چنین شرایطی مهمترین اقدام این است که تولید سفر را در سطح شهر کم کنیم بنابراین اصرار بر تقلیل ساعات کاری، افزایش استفاده از ظرفیت دورکاری و چرخشی شدن فعالیت افراد شاغل برای مدیریت تولید سفر در شهر است چون هم در خود اداره ها و هم در مسیر رفتن به سمت اداره افراد زیادی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
مترو واتوبوس جوابگوی فاصله گذاری نیست
وی گفت: در این شرایط عملا امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهری مانند تهران امکانپذیر نیست، چون زیرساخت های حمل و نقل عمومی متناسب با نیازها نیست. به طور مثال میزان استفاده از متروی تهران سه برابر ظرفیت زیرساختی آن است. در این شرایط امکان فاصله گذاری بین شهروندان در مترو و اتوبوس به خصوص در ساعات پیک که ساعت های رفت و برگشت به محل کار است وجود ندارد بنابراین باید به نحوی عمل کنیم که میزان سفر شهری کم شود.
مدیریت کرونا در مدارس امکانپذیر نیست
فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران افزود: کنکور یک موضوع مقطعی است و طی چند روز تمام می شود مساله مهمتر اموری است که مدت دار است. در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاهها، اگر شرایط اپیدمی کرونا با همین روند فعلی پیش برود بسیار دور از انتظار است که بتوانیم مدیریت مناسبی برای کنترل اپیدمی حداقل در ترم اول پاییز داشته باشیم با توجه به مفروضاتی که درباره افزایش خطر اپیدمی کرونا در پاییز داریم شرایط مطلوب تر از زمان فعلی نخواهد بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: