bazarnews

کد خبر: ۷۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
ترس سهامدارانی که به خاطر تجربه کم معامله گری، این روز‌ها در حالت کاملا هجومی و صف نشینی سپری می‌شود، به نسبت دیگر سهامداران بیشتر بوده و این افراد بدون تحلیل اغلب به دنبال جو بازار حرکت می‌کنند که این مسئله به بازار لطمه‌های جبران ناپذیری را وارد می‌کند.

محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه درخصوص نقش ETF ها در جریان سازی بازارسرمایه، تاکید کرد: تغییراتی که در ETF دارادوم رخ داد از لحاظ بنیادی چندان نقشی در بازارسرمایه نداشت، زیرا به بازار نیامده بود اما؛ جریان نقدینگی و حجم بالای پولی که این روز ها در بورس حضور دارد، طبیعتا میزان ریسک و ترس سهامداران را افزایش داده است.
وی با اشاره به ترس سهامداران از خبر های منفی نیز ادامه داد: جریان نقدینگی باعث شده تا بسیاری از سهامدارانی که طی یک سال گذشته که سرمایه آن ها در بورس بوده، سود مناسبی را کسب کنند و سهامداران برای ذخیره این سود، طبیعتا راهکار خروج و حفظ نقدینگی را انتخاب می کنند تا باردیگر قیمت سهم ها اصلاح کنند و دوباره به سهم های مدنظر خود ورود کنند اما؛ نقطه مقابل افراد با تجربه، سهامداران جدیدی هستند که اطلاعی از روند بازار نداشته و کاملا هجومی عمل می کنند.
این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: ترس این نوع سهامداران به خاطر تجربه کم معامله گری بیشتر بوده و بدون تحلیل اغلب به دنبال صف نشینی ها حرکت می کنند که این مسئله به بازار لطمه های جبران ناپذیری را وارد می کند.
سرافراز یزدی درخصوص اینکه آیا دولت از بازارسرمایه حمایت خواهد کرد، گفت: دولت با توجه به سهام عدالت، ETF ها و صندوق هایی که در پیش دارد، بازارسرمایه را بازار مطمئن تر از دیگر بازار های موازی می بیند.
وی درباره اینکه نقدینگی باید در بازار بماند، افزود: برای دولت گزینه ای مناسب تر از بورس وجود ندارد و تنها پالس منفی دولت، ETF پالایشی ها بوده، اما بورس تنها نقطه اتکای دولت برای حفظ نقدینگی است.

برچسب ها: بورس ، نقدینگی ، دولت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: