bazarnews

کد خبر: ۷۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
انتشار اخباری از موفقیت واکسن کرونای ساخت روسیه باعث صعود محسوس شاخص‌های مهم جهانی شد.

انتشار خبر موفقیت واکسن کرونای ساخت روسیه با استقبال گسترده معامله گران در جهان مواجه شد. طبق اعلام مقامات روسی، این واکسن در دو مرحله عمل می کند و نتایج کاملا رضایت بخشی روی بدن افراد آزمایش شده داشته و حتی نتیجه تست آن روی دختر رئیس جمهور روسیه نیز مثبت بوده است.
تعطیلی گسترده کسب و کارها و اخلال در زنجیر تامین تجاری، پیامدهای محسوس اقتصادی کرونا برای کشورهای مختلف بوده است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی پیش بینی کرد متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان تا پایان امسال به منفی شش درصد برسد که این وضعیت در صورت بروز موج دوم بدتر نیز خواهد شد و در این سناریو اقتصاد جهانی احتمالا ۷.۶ درصد کوچک تر خواهد شد.
این سازمان پیامدهای کرونا را بلندمدت خوانده و افزوده است توانایی کشورها برای کنترل روند شیوع بیماری در ماه های آینده برای اقتصاد جهان بسیار حیاتی است.
تاکنون بیش از ۲۰ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۸۳ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۷۴۱ هزار و ۴۳۶ نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۱۶۶ هزار و ۷۲۷ نفر، برزیل با ۱۰۱ هزار و ۸۵۷ نفر، مکزیک با ۵۲ هزار و سه نفر، انگلیس با ۴۶ هزار و ۵۲۶ نفر و هند با ۴۶ هزار و ۶۲ نفر بوده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: