bazarnews

کد خبر: ۷۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کاملا هریس در سنا به دلیل سوالات تند، صریح و واضحش به سبک یک دادستان مورد تحسین و تمجید قرار گرفت.

"جو بایدن" نامزد اصلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، سناتور "کاملا هریس" را به عنوان معاون خود برگزید. او با این انتخاب می‌تواند پس از را ماه‌ها "آرزوی بر با رفته ریاست جمهوری" برای دموکرات‌ها را زنده کند و جانی دوباره به کمپین انتخاباتی ببخشد. 

"کاملا هریس" سناتور کالیفرنیا بار دیگر به بلیط شانس‌ دموکرات‌ها تبدیل شده است/ عکس: GETTY IMAGES

رنگین پوست بایدن

به گزارش عصر ایران، "کاملا هریس" سناتور کالیفرنیا  یک سال پیش در میان رقابت‌های شلوغ و میان حزبی دموکرات‌ها به "جو بایدن"، رقیب وقت خود انتقاد کرد اما او پیش از اتمام سال 2019 از رقابت‌های ریاست‌جمهوری انصراف و به کمپین انتخاباتی خود پایان داد. در آن زمان مشکلات مالی کارزار انتخاباتی کاملا هریس دلیل اصلی کناره‌گیری او از عرصه رقابت با دیگر نامزدهای دموکرات اعلام شد.

اینک این زن 55 ساله به عنوان معاون منتخب جو بایدن نامزد دموکرات‌ها انتخاب شده است و راه و روشی متفاوت برای حضور در کاخ سفید در پیش دارد.

کاملا هریس کیست؟

سناتور دموکرات کالیفرنیا در اوکلند از مادری هندی و پدری جامائیکایی متولد شد.

پس از طلاق والدینش، او با "شیامالا گلپالان هریس" مادر مجرد و هندویش که محقق سرطان و فعال حقوق مدنی بود بزرگ شد.

او در زندگی به مادرش پیوست و فرهنگ و میراث هندی را برای خودش انتخاب کرد و در سفرها با مادرش به هند می‌رفت. کاملا هریس در این باره می‌گوید که مادرش برای بزرگ کردن او و خواهرش "مایا" فرهنگ سیاهان اوکلند آمریکا را انتخاب و دو دخترش را در آن غرق کرد.

او در اتوبیوگرافی‌اش (خودزندگی‌نامه) با نام "حقایقی که می‌دانیم" در این باره نوشت: "مادر من خیلی خوب درک کرد که 2 دختر سیاه را بزرگ می‌کند".

وی در کتابش می‌گوید: مادرم می‌دانست که آمریکا به من و خواهرم به چشم دو دختر سیاه نگاه می‌کند و مصمم بود تا با تربیتش اعتماد به نفس ما را تضمین کند و به عنوان زنانی سیاه و قابل افتخار بسازد.

پس از یک شروع امیدوار کننده، کمپین انتخاباتی کاملا هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها ناکام ماند/ عکس: GETTY IMAGES

خانم معاون بایدن

بی‌بی‌سی در این باره نوشت: سناتور هریس دوره کوتاهی را به همراه مادرش در کانادا گذراند. در آن زمان مادرش در دانشگاه "مک‌گیل" تدریس می‌کرد. هریس و خواهرش نیز 5 سال به مدرسه‌ای در مونترال رفتند.

او به کالجی در آمریکا رفت و 4 سال از عمرش را در دانشگاه "هووارد" (Howard University) به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های سیاهان کشور آمریکا گذراند. او این دوران را یکی از سازنده‌ترین دوران زندگی‌اش عنوان کرد.

هریس می‌گوید که همواره با هویتش راحت بود و به راحتی خود را "آمریکایی" نامیده ‌است.

او در سال 2019 در مصاحبه‌ای با "واشنگتن پست" گفت که سیاستمداران نباید به دلیل ریشه‌های رنگین‌پوستیشان محدود شده یا در یک بخش قرار گیرند. او در این باره گفت: "همه حرف من این است. من فردی هستم که هستم. با آن خوبم. شاید لازم باشد که شما این را بفهمید. من با این موضوع اوکی هستم".

بالا رفتن از پله‌های قانون

پس از 4 سال درس خواندن در دانشگاه هووارد، تحصیلات خود در رشته قانون را تمام و کار حرفه‌ای خود را در دفتر دادستان ناحیه "آلامدا" آغاز کرد.

هریس در سال 2003 به عنوان دادستان ناحیه‌ای "سن‌فرانسیکو" یا بالاترین مقام دادستانی این شهر مشغول شد. پس از آن اولین زن سیاه‌پوست در سمت دادستان کل کالیفرنیا شد.

هریس در 2 دوره نمایندگی در دادستانی کل کالیفرنیا به عنوان یکی از ستاره‌های در حال ظهور حزب دموکرات شناخته شد و در سال 2017  از این ظرفیت برای سوق دادن خودش به سمت سنا استفاده کرد.

او در سنا به دلیل پرسش سولاتی به سبک دادستان مورد تمجید قرار گرفت/ عکس: GETTY IMAGES

کاملا هریس

از زمان ورود وی به مجلس سنای آمریکا، دادستان پیشین به دلیل سوالات تند، صریح و واضحش به سبک یک دادستان از "برت کاوانا" نامزد دیوان عالی آمریکا و "ویلیام بار" دادستان کل آمریکا در دادگاه مورد تحسین و تمجید قرار گرفت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: