bazarnews

کد خبر: ۷۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی هزینه های درمان کرونا برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد را تشریح کرد.

شهرام غفاری درباره هزینه های درمان کرونا برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: میزان هزینه کرد، متفاوت است اما تعهد ما در برابر بیماران کرونایی در مراکز طرف قرارداد مانند تعهدی است که در سایر بیماری ها داریم.

وی افزود: به علاوه اینکه داروهایی که طبق مصوبات دبیرخانه شورای عالی بیمه در تعهد بیمه ها قرار می گیرد و به ما ابلاغ می شود را نیز اجرایی کرده و پوشش می دهیم. به عنوان مثال داروی "کلترا" را در بخش بستری پوشش می دهیم، ولی در بخش سرپایی تحت پوشش ما نیست؛ زیرا از یک سو کنترل بازارِ گسترده در بخش سرپایی مشکل است و از سوی دیگر ضرورت آن در بیماران سرپایی هنوز معلوم نیست.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به صدور دستورالعمل و استانداردهای درمان بیماران کوویدی از نظر تشخیصی و درمانی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: آخرین دستورالعمل ها هرچه باشد طبق آن عمل می کنیم. به عنوان مثال در بخش بستری داروهایی که مورد قبول وزارت بهداشت است و توسط دبیرخانه شورای عالی بیمه به ما ابلاغ می شود ۹۵ درصدش تحت پوشش است. هزینه تخت- روز هم طبق استانداردهای موجود محاسبه و لحاظ می شود.

غفاری با بیان اینکه هزینه کووید را جزو بیماری های همه گیر، اپیدمی و غیرمترقبه است و در محاسبات اکچوئری بیمه ها نمی آید عنوان کرد: بیمه ها هنوز تاکید دارند دولت که اعتبارات این حوزه را به وزارت بهداشت می دهد باید برای همه کوویدی ها هزینه کند؛ اینکه وزارت بهداشت هزینه درمان را هم از بیمه ها بگیرد و هم از دولت محل ایراد است هرچند آنها هم می گویند هنوز همه یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی را دریافت نکرده اند. با این حال معتقدیم هزینه درمان کووید را دولت ها پوشش می دهد.

 

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: