bazarnews

کد خبر: ۷۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا با ریزش ۰.۷۷ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۳۷.۴۷ دلار معامله شد. هر اونس نقره با کاهش ۱.۲ درصدی به ازای ۲۶.۴۲ دلار مبادله شد.

شاخص های مهم بورسی جهان رفتار های متفاوتی را در پیش گرفتند.
به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، میزان مخارج مصرفی که اصلی ترین محرک رشد اقتصادی در آمریکا محسوب می شود رو به بهبود است. در ماه ژوین رشد بخش خرده فروشی ۱.۲ درصد اندازه گیری شده که سومین رشد متوالی این بخش است، اما هنوز این رشد فاصله زیادی با رشد دو درصدی مورد انتظار اقتصاددانان بود. به گفته کارشناسان اقتصادی، در صورتی که دولت آمریکا نتواند موافقت کنگره را برای اجرای یک بسته حمایتی بزرگ دیگر کسب کند، رشد بخش مخارج مصرفی در آمریکا مجددا تحت فشار قرار خواهد گرفت؛ بنابراین یک فاکتور مهم برای صعود بورس های آمریکا در آینده این خواهد بود که دولت بتواند با کنگره بر سر اجرایی شدن این بسته به توافق برسد.
اگرچه امیدواری ها نسبت به مهار کرونا بیشتر شده، اما آمار های اخیر از رشد اقتصادی کشور ها نشان می دهد، پیامد های اقتصادی این ویروس جدی و گسترده است. اریک روزنگرین- مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در بوستون در همین رابطه گفت: تلاش های ناکافی برای به کنترل درآوردن شیوع بیماری نه تنها از نظر جانی برای شهروندان خطرناک است بلکه می تواند اقتصاد را به یک دوره رکودی فراگیر و طولانی بکشاند. در حال حاضر کرونا یکی از بزرگ ترین چالش های بر سر راه اقتصاد است.
روزن گرین هم چنین با دفاع از سیاست های بانک مرکزی آمریکا گفت که ابزار های موجود برای مقابله با شرایط اضطراری کنونی به میزان مطلوبی به کار گرفته شده اند. کاملا با نظر کسانی که از شکست سیاست های حمایتی سخن می گویند، مخالفم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: