bazarnews

کد خبر: ۷۵۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
با توجه به روند پر فراز و نشیب شاخص بورس در معاملات چند روز گذشته بازار، بیشتر کارشناسان معتقدند روند صعودی شاخص بورس با شیبی کمتر از چهارماه گذشته ادامه دار است و نوسان اخیر حاکم در بازار، موقتی خواهد بود.

شاخص بورس که از دو روز گذشته به دلیل انتشار خبر منتفی شدن عرضه صندوق دارا دوم وارد فاز اصلاحی شده بود، در روز چهارشنبه شتاب بسیاری را به خود گرفته بود، اما صحبت فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی و دارایی مبنی بر عرضه صندوق «دارا دوم» در نخستین چهارشنبه شهریور ماه و نیز خبر سازمان خصوصی سازی در راستای توقف عرضه بلوکی سهام پالایشگاهی دولت، امید را به بازار بازگرداند و بر این اساس، برخی از کارشناسان پیش بینی مثبتی را نسبت به معاملات بورس ارائه دادند.
بازار روز چهارشنبه طبق پیش بینی برخی از کارشناسان، معاملات خود را در واکنش به وعده وزیر اقتصاد، مثبت آغاز کرد و نخستین دقایق معاملات خود را با بیش از ۳۰ هزار واحد رشد به ثبت رساند، به مرور و با نزدیک شدن به نیمه دوم معاملات از حجم صعود شاخص بورس کاسته و شاخص بورس با بیش از ۱۲ هزار و ۸۷۹ واحد افت دوباره به کانال یک میلیون و ۹۸۶ هزار واحد بازگشته است.
صعود دوباره شاخص بورس از ماه مهر
«مصطفی صفاری» امروز (جمعه) به روند کنونی معاملات بورس اشاره کرد و گفت: به طور معمول برگزاری مجامع شرکت ها در خرداد و تیر ماه، تقسیم سود مجامع و افزایش سرمایه شرکت ها برای سال آینده باعث می شود تا در مرداد و شهریور ماه با آرامش و تعادلی در معاملات بازار همراه شویم.
وی با بیان اینکه در این دو ماه نمی توان در انتظار رشد پرشتاب شاخص بورس مانند چهار ماه گذشته بود، افزود: روند معاملات در بازار در برخی از روزها منفی و در دیگر روزها مثبت است اما در کل براساس پیش بینی های صورت گرفته روند بازار با شیبی آرام صعودی خواهد بود.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، سهام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
0
ببینید چه بلایی سر بورس اوردید که دیگر روند مثبت بخود نمیگیرد خواهش دارم از دولت تو این یکار دخالت نکند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: