bazarnews

کد خبر: ۷۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
رئیس کانون صرافان گفت: بانک مرکزی تا کنون هیچ مجوزی برای خرید و فروش ارز دیجیتال صادر نکرده است.

 کامران سلطانی زاده رئیس کانون صرافان اظهار داشت: در دو ماه گذشته افزایش شدید نرخ ارز باعث شده بود  دادستان تهران و قوه قضاییه اطلاعیه ای صادر کنند که قیمت ارز در سایت‌ها منتشر نشود و پلیس فتا هم از صرافان خواسته بود که از درج قیمت بر روی سایت هایشان به منظور کاهش التهابات بازار جلوگیری کنند.

وی ادامه داد : با مکاتباتی که با قوه قضاییه و پلیس فتا داشته‌ایم مقرر شد صرافی هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند و قیمت رسمی بانک مرکزی را اعلام می کنند از سایر سایت های غیرمجاز متمایز شوند و اجازه درج قیمت را داشته باشند. البته خیلی از صرافان به دلیل نگرانی هایی که دارند فعلا در سایت قیمت ارز را منتشر نمی‌کنند با این وجود صرافان مکلف هستند با توجه به دستور بانک مرکزی، قیمت های خرید و فروش ارز را هم بر روی تابلوی مغازه و هم بر روی سایتشان منتشر کنند در غیر این صورت اجازه خرید و فروش ارز را ندارند.

این مقام مسئول افزود: اگر صرافان نرخ را بر روی تابلو و یا سایتشان اعلام کنند ولی ارزی برای فروش نداشته باشند تخلف کرده اند صرافان در صورت نداشتن ارز باید بر روی تابلو عدد صفر را نمایش دهند تا مردم متوجه شوند صرافی ارز نمی فروشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: