bazarnews

کد خبر: ۷۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: ۸۳ درصد از کل فروش طرح تابستانه کتاب ۹۹ متعلق به استان های غیر از تهران است.

 آقای رجبعلی سالاریان افزود: با سپری شدن یک هفته از آغاز طرح تابستانه کتاب، ۲۵۰ هزار و ۱۵۷ نسخه کتاب به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۶۸۶ تومان به فروش رسیده است.
وی ادامه داد: در این طرح، تاکنون استان تهران ۱۷درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است و استان های اصفهان، خراسان رضوی و فارس هر کدام به ترتیب، ۱۱، ۱۰ و ۷ درصد کل فروش در طرح تابستانه کتاب را از آن خود کرده اند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: تنها ۱۵درصد از تعداد کتاب های به فروش رفته در چهاردهمین دوره یارانه حمایتی از کتابفروشان از سوی ۱۱۹ کتابفروش تهرانی عضو طرح تابستانه کتاب به فروش رفته است. کتابفروشی های این استان توانسته اند ۳۷ هزار و ۵۴ نسخه کتاب به مبلغ یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۴۳ تومان در بازه زمانی یک هفته از اجرای این طرح بفروشند.
آقای سالاریان با بیان اینکه ۸۵ کتابفروش فعال استان اصفهان نیز توانسته اند در این دوره از طرح، ۱۰درصد از ۲۵۰هزار نسخه کتاب به فروش رفته در این طرح تابستانه کتاب را به خود اختصاص دهند، عنوان کرد: این استان با ۸۵ کتابفروشی سهم ۱۱ درصدی کتابفروشی های عضو طرح را به نام خود ثبت کرده است.
وی درباره مشارکت کتابفروشی های استان خراسان رضوی در طرح تابستانه کتاب گفت: ۲۷ هزار و ۳۳۰ نسخه کتاب به مبلغ ۹۴۳ میلیون و ۶۳۹هزار و ۶۴۸ تومان از سوی ۸۰ کتابفروشی در اختیار خریداران کتاب قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: