bazarnews

کد خبر: ۷۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه خوردن غذای حجیم باعث خواب آلودگی و خستگی می شود، به داوطلبان کنکور توصیه کرد تعداد وعده های غذایی را افزایش دهند اما این وعده های غذایی، سبک باشند.

مهنوش صاحبدل اظهار کرد: در تغذیه ویژه ایام کنکور برای داوطلبان نکاتی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرند. از جمله اینکه بهتر است که داوطلبان تعداد وعده های غذایی را افزایش دهند اما وعده های غذایی سبک تر باشد. یعنی علاوه بر وعده های صبحانه، نهار و شام، سه میان وعده نیز استفاده کنند اما کم حجم باشند، زیرا خوردن غذای حجیم باعث خواب آلودگی و خستگی می شود.
وی با تاکید بر سرو وعده صبحانه، افزود: بهتر است در صبحانه از مواد غذایی پروتئین دار مانند شیر، پنیر، شیربرنج، تخم مرغ، انواع مغزدانه ها، حبوبات و... استفاده شود. همچنین درصورتی که اضافه وزن ندارند، می توانند در طول هفته یک یا دو بار از کره و عسل نیز استفاده کنند. برخی از افراد اصلا تمایل به مصرف صبحانه ندارند؛ به این افراد توصیه می شود که حداقل یک لیوان شیر با موز یا میوه دیگری میل کنند اما از کیک و آبمیوه حتما پرهیز کنند، زیرا استفاده از کیک و آبمیوه باعث افزایش یک باره قند خون می شود که به دنبال آن ناگهان افت قند خون نیز پیدا می کنند.
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: یکی از توصیه های مهم به داوطلبان کنکور در این ایام، پرهیز از مصرف مواد غذایی شیرین مانند آبمیوه های صنعتی، شربت و... است. این مواد غذایی باعث ترشح انسولین بسیار زیاد و افت قند خون می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: