bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
عضو هیات امنای پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: حفظ بیت المال و مصالح عمومی و دفع مفاسد وظیفه همگانی است و هر کس مطلع شد که بیت المال تضییع می شود، موظف است جلوی تضییع بیت المال را بگیرد. از طرفی جلوگیری از تضعیف نظام اسلامی هم واجب است.

آیت الله کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات امنای پژوهشگاه قوه قضائیه در دومین جلسه از سلسه نشست های «الگوی قضای اسلامی در تراز جمهوری اسلامی ایران» که به صورت وب کنفرانس با موضوع « مبارزه با فساد و افشاگری آن در مبانی اسلامی» برگزار شد، به بیان مصادیق «جواز گزارشگری فساد» در متون فقهی پرداخت و گفت: با توجه به آموزه های فقهی جواز هجو و غیبت با هدف نهی از منکر در مبارزه با فساد استنباط می شود زیرا دفاع از مال شخصی واجب است و اگر این مال متعلق به اموال عمومی و بیت المال باشد به قیاس اولویت واجب خواهد بود.
وی بیان کرد: مطلب بعدی که در مورد گزارشگری فساد به عنوان نهی از منکر باید مطمح نظر باشد، تاثیر هولناک فساد مالی، اداری و سیاسی بر اقتصاد کشور و وضع معیشتی مردم است از این رو، از باب نهی از منکر بر مردم واجب است برای اصلاح اوضاع معیشتی وارد مبارزه با فساد مالی و اداری و اقتصادی شوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: