bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، از هموطنان خواست فعلا از رفتن به سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا بتوان کرونا را کنترل کرد.

مسعود مردانی، در گفتگو با شبکه خبر، گفت: از سه هفته پیش با جهشی که در ویروس کرونا اتفاق افتاد روند ابتلا به کرونا از ۳ تا ۹ برابر افزایش یافت.
وی اظهار داشت: اکنون عمده بیماران کرونا، خانوادگی و فامیلی هستند. فردی که ابتدا به ویروس مبتلا شده به طور دقیق موارد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و این موجب ابتلای سایر افراد خانواده شده است.
وی افزود: افراد کرونایی بدون علامت می توانند به اندازه افراد کرونایی با علامت باعث انتقال ویروس کرونا باشند.
مردانی گفت: کافی است ۱۵ دقیقه با یک کرونایی در تماس باشید مطمئن باشید به کرونا مبتلا می شوید بنابراین هرگونه مریضی تب دار، کرونا است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.
وی افزود: کرونای فعلی بسیار عجیب و غریب است بنابراین هریک از نشانه ها می تواند علامتی از بیماری کرونا باشد.
متخصص بیماری های عفونی افزود: پاسخ به ۳ سوال مسافرت در دو هفته اخیر، تماس با بیمار کرونایی و رفتن به مجالس دورهمی و سفرهای زیارتی، در صورت مثبت بودن مشکوک به کرونا تلقی می شود بنابراین توصیه می شود این افراد دو هفته در خانه بمانند تا در صورت داشتن ویروس کرونا از انتقال آن به دیگران جلوگیری شود.
مردانی گفت: همزمان با شیوع کرونا استفاده از ماسک در ۱۵ تیر اجباری شد که بعد از آن نیز بیشتر مردم از ماسک استفاده می کنند بنابراین درصد استفاده از ماسک در تهران به بالای ۸۰ درصد رسیده است که این می تواند علت کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان ها باشد.

برچسب ها: کرونا ، تب ، ابتلا به کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: