bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کشاورزی استان شاخص اصفهان، روز به روز بیش از گذشته مسیر پیشرفت و توسعه و حرکت به سمت جهش تولید را پیموده و در این رهگذر حمایت ها و تدابیر دولت نقش سازنده ای ایفا کرده است.

توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی بویژه رشد هدفمند صادرات آن بعنوان مهمترین بخش کشور از حیث تامین امنیت غذایی داخل و تامین کننده بخشی از سبد صادرات غیرنفتی، نیازمند همگرایی و هم افزایی همه ارکان اجرایی و قانونگذاری کشور برای اتخاذ تدابیر راهگشا و بکارگیری موثر امکانات و ابزارها بوده که در این میان، حمایت از جامعه بهره بردار پرتلاش و کشاورزان زحمتکش این بخش نیز مطمح نظر ویژه است.
بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، صادرات محصولات کشاورزی کشور در چهار ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر ارزش و وزن به ترتیب ۱۶ و ۲۵ درصد و صادرات محصولات صنایع غذایی نیز در همین دوره از نظر وزن ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.
ظرفیت های تولیدی محصولات بخش کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی وابسته به این بخش مهم اقتصادی نویددهنده قابلیت های متنوع برای ارزآوری بیشتر بوده و صادرات بخش کشاورزی بعنوان یکی از اولویت های اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت از حیث حمایت از تولید و اشتغال در برنامه های پنج ساله توسعه کشور مورد توجه ویژه است.
توسعه کمی و کیفی این صنعت در ابعاد مختلف و در زیرمجموعه های آن که هر یک نقش کلیدی در تامین مواد غذایی مردم ایفا می کند همواره مورد تاکید مسوولان دولتی بویژه شخص رییس جمهوری بوده است.

برچسب ها: کشاورزی ، صنعت ، توسعه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: