bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
عبور از رکود مسکن، درگرو ایجاد انگیزه در بخش خصوصی
حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور در خصوص سایه رکود شدیدی که بر بازار مسکن سایه افکنده گفت: امیدواریم خیز عبور از رکودی که در تهران به وجود آمده است به استان های دیگر هم منتقل شود.
بازار نیوز - حسام عقبایی با بیان اینکه این رکود سنگین قابل انکار نیست، عنوان داشت: از سال ٩٢ بازار مسکن در یک رکود عمیقی به سر می برد که شاید در ٣۰ الی ۴۰ سال گذشته این رکود را در بازار ایران به لحاظ پایدار بودن و ماندگار بودن تجربه نکرده ایم.

 وی تصریح کرد: این رکود عمیق در رکود اقتصاد کلان کشور می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و دولت باید دنبال این باشند که با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی و تولیدکنندگان مسکن، از رکود عبور کنیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور با بیان اینکه این رکود سنگین قابل انکار نیست، عنوان داشت: همه چشم ها به این بود که بعد از برجام، در اقتصاد داخلی اتفاقات خاصی در حوزه مسکن رخ دهد. البته بازار مسکن به شرایط بین المللی وابسته نیست ولی از نظر روانی انتظار بود اثرگذار باشد اما شاهد هستیم وضعیت معاملات بازار مسکن به سبک و سیاق سابق است هر چند که در بازار تهران وضعیت بهتر است. در سطح کشور در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بعضی از ماه ها کاهش حجم معاملات را داشته ایم که این مبین عمیق تر شدن رکود در سال 95 در سطح کشور نسبت به مدت سال گذشته است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوار هستیم این خیز عبور از رکودی که در تهران ایجاد شده است، به سمت دیگر شهرها و استان ها برود تا میانگین حجم معاملات در سطح کشور را بالا بیاورد. البته هر چند رشد معاملات می تواند در رونق اقتصادی ثمر بخش باشد ولی وضعیت بازار مسکن و رابطه بین عرضه و تقاضا و رشد قیمت ها به شکلی نیست که نگران افزایش قیمت باشیم و حداقل تا پایان سال 95 چنین مسئله ای رخ نداد.

عقبایی به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و افزود: با توجه به این رویداد که البته همزمان با آن انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز انجام می شود، شاهد ادامه رکود تا پایان بهار سال 96 خواهیم بود.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: