bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
محمدجواد فرهانیان درباره تعیین تکلیف واگذاری سهام عدالت اموات اظهار داشت: بیش از دو میلیون و 500 هزار دارنده سهام عدالت در ده سال گذشته فوت شده اند و واگذاری حتما باید به طور مکانیزه و الکترونیکی انجام شود.

وی ادامه داد: حتما با ورثه این سهام داران در تماس خواهیم بود اما برای واگذاری سهام عدالت فوت شدگان باید یک پروسه اداری و قانونی طی شود. می خواهیم تمام این پروسه از دستور دادگاه گرفته تا تخصیص مجدد دارایی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی مکانیزه و الکترونیکی شود.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره جزییات نحوه واگذای سهام عدالت فوت شدگان گفت: باید خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی سازی به قوه قضاییه و بعد به شرکت سپرده گذاری مرکزی منتقل شود. برای این اقدامات در حال تهیه زیرساخت ها و بسترسازی هستیم چراکه سامانه های موجود در شرکت سپرده گذاری به سامانه های قوه قضاییه، دادگاه و سازمان خصوصی سازی ارتباط پیدا کند.
وی با بیان اینکه به همین دلیل این اقدام زمان بر بوده و ما تلاش کردیم تا پایان تابستان امکان واگذاری سهام عدالت از این طریق ایجاد شود و ورثه به حق و حقوق خود برسند، اظهار داشت: ورثه باید توجه داشته باشند که برای انجام این اقدامات در مرحله اول باید برگه انحصار وراثت داشته باشند و نمی توان برای انجام این اقدامات از روال قانونی کشوری خارج شد.
فرهانیان ادامه داد: یک نفر از ورثه از سایر اعضا وکالت می گیرد و درخواست مورد نظر را به دادگاه ارایه می دهد، دادگاه به نیابت حکم را صادر می کند. حکم به شرکت سپرده گذاری مرکزی انتقال می یابد و افراد به عنوان ورثه شناسایی می شوند. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: