bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
در نشست بررسی مشکلات اجرایی طرح اعطای تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات (کمک ودیعه مسکن)، محمود محمود زاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ضمن قدردانی از همکاری بانک مرکزی و شبکه بانکی در طرح تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات، گفت: از آنجا که زمان بندی در اجاره مسکن بسیار مهم است و سررسید بیشتر اجاره نامه ها در فصل تابستان است، اعطای این تسهیلات نیز باید در فصل تابستان انجام گیرد.

به گزارش بانک مرکزی . در طرح اشاره شده بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام کرده اند و ظرف کمتر از یک هفته پایش و کنترل اطلاعات انجام گرفته است. تاکنون ۲۶ هزار نفر به شبکه بانکی برای بهره مندی از این تسهیلات معرفی شده اند.
در این نشست همچنین اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به گرانی قیمت و اجاره مسکن و حمایت از مستأجران کم درآمد در شرایط دشوار اقتصادی تحمیل شده بر کشور گفت: با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد به گروه های هدف و خانوارها در زمینه ودیعه مسکن مساعدت هایی انجام گیرد. بنابراین موضوع اعطای «تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات» از محل بخشی از منابع مالی اختصاص یافته از محل تلفیق منابع آزاد شده ناشی از کاهش نرخ ذخیره قانونی و منابع شبکه بانکی در جلسه مورخ ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹ ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و تصویب شد. برای تهیه چارچوب اجرایی کار نیز تاکنون جلسات کارشناسی متعددی در این زمینه برگزار کرده ایم.
وی ادامه داد: روز ۱۹ مردادماه توزیع بانکی در ۱۵ بانک کشور انجام و سهمیه استانی بانک ها در این زمینه تعیین و پس از هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی، به همراه دستورالعمل طرح در روز ۲۱ مردادماه به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
1
0
سلام ما پنچشبه برامون پیامک اومد برای مراجعه به بانک تا یکشنبه تونیستیم کدرهگیری از بنگاه بگیریم رفتم قسمت وام الان میگه تا اطلاع ثانوی انتخاب بانک بسته شده لطفا راهنمایی کنید ما باید چیکار کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
بنده ۵۰۰ هزار تومان برای دریافت کد رهگیری پرداختم الان میگه تا اطلاع ثانوی انتخاب بانک برای تسهیلات ودیعه مسکن بسته است.
لطفا بررسی کنید خیلی ها همین مشکل رو دارند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: