bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
علی شریعتی، فعال اقتصادی و عضو‌ هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در توییتی به نقل از منابع آگاه، گزینه های احتمالی پیشنهادی برای تصدی مسئولیت وزارت صمت را اعلام کرد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز : پس از اینکه «حسین مدرس خیابانی» رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را برای پست وزارت صنعت معدن و تجارت کسب نکرد؛ رئیس جمهور در حکمی «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. با توجه به محدودیت زمانی مسئولیت سرپرست برای وزارتخانه صمت، گمانه زنی ها برای گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه بالا گرفته است.

در همین راستا، علی شریعتی، فعال اقتصادی و عضو‌ هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در توییتی به نقل از منابع آگاه، گزینه های احتمالی پیشنهادی برای تصدی این مسئولیت را اعلام کرد : 

به نقل از منابع آگاه گزینه های جدی معرفی به مجلس جهت پست وزیرصمت به ترتیب تلاش ،به شرح ذیل است غریب پور، فرشاد مقیمی، محمد اتابک

با توجه به اینکه معرفی این سه گزینه، از افراد دیگر محتمل تر است، به بررسی سوابق و تجربیات این سه نفر در این حوزه می پردازیم:

  • خداداد غریب‌پور جهان‌آباد متولد ۱۳۴۹ دشتروم در شهرستان بویراحمد است ، یک عشایر زاده که در دبیرستان نمونه دولتی آب باریک شیراز دیپلم گرفت و لیسانس خودرا با رتبه عالی از بخش ترویج کشاورزی دانشکده کشاورزی شیراز در سال ۱۳۷۲ گرفت. آخرین مدرک تحصیلی اعلام شده  وی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است. برخی منابع آخرین مدرک تحصیلی وی را دکترای بازرگانی نیز قید کرده اند.

    بررسی گزینه های احتمالی وزارت صمت

    اولین مسئولیت  کاری شاخص وی معاونت جهاد سازندگی کهگیلویه و بویراحمد بود ، او سپس در جوانی به فرمانداری بویراحمد رسید و در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ به عنوان فرماندار شهرستان بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کرد.

    وی در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ هم مدیرعاملی پتروشیمی شازند را بر عهده گرفت. غریب پور عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی و عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع گلستان و نیز فرمانداری یاسوج را در کارنامه اجرایی خود دارد. 

    او رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت است که پیش از آن مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بوده‌است. وی پیش‌تر و در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ به مدت ۸ سال فرمانداری بویراحمد در دولت اصلاحات را برعهده داشته‌است. او در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ مدیرعاملی پتروشیمی شازند را بر عهده داشته و از گزینه‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت روحانی بوده ‌است.بعد از برکناری رضا رحمانی از وزارت صنعت در اردیبهشت ۱۳۹۹ برخی رسانه ها خبر دادند که نام خداداد غریب‌پور به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح است.
  • فرشاد مقیمی متولد سال ۱۳۵۵ در تهران می‌باشد. وی دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت است و در حال دفاع از رساله دکترای خود در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.بررسی گزینه های احتمالی وزارت صمتمقیمی در عمر ۴۳ ساله خود دارای سمت‌های اجرایی مختلفی بوده است. از سوابق اجرایی فرشاد مقیمی می‌توان به عضویت وی در هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ریاست انجمن بهره وری ایران، معاونت سازماندهی و امور پشتیبانی دبیرخانه کمیته پیشبرد بهره وری وزارت و راه و ترابری و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد. وی همچنین تا پیش از این، به مدت ۹ ماه معاونت امور صنایع وزارتصنعت؛ معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را بر عهده داشت.
  • سید محمد اتابک نایب رئیس اتاق تهران،دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکاست. سیدمحمد اتابک از شناخته‌ترین چهره‌های صنعت سیمان کشور محسوب می‌شود که سال‌هاست ریاست هیات مدیره این تشکل مهم صنایع معدنی کشور را بر عهده دارد.

بررسی گزینه های احتمالی وزارت صمت

 

خلاصه فعالیتهای او به شرح زیر است :
سابقه فعالیت در ۱۶ شرکت بزرگ داخلی و بین‌المللی به عنوان رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره / رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور / از مؤسسین و عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان کشور به مدت ۳ سال / رئیس هیأت مدیره شرکت سیمان تهران / مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت اکباتان / عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس شورای اسلامی / عضو کمیته فنی راهبردی مرکز تحقیقات ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی / مدیر عامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: