bazarnews

کد خبر: ۷۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، درباره نحوه پرداخت حقوق و محاسبه حق التدریس آزاد و اضافه کاری معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

در این باره اظهار کرد: همانطور که پیش از این اعلام شده، سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مصوبه ستادملی کرونا از ۱۵ شهریور آغاز می شود و سه روش برای آموزش پیش بینی شده است؛ نخست روش معمول یا آموزش حضوری، دوم آموزش مجازی و سوم ترکیبی از این دو که بستگی به شرایط و وضعیت شیوع بیماری دارد.
وی افزود: طبق مصوبه ستادملی کرونا، هرجا شرایط اجازه دهد دانش آموزان به مدرسه می روند اما این حضور به صورت یک روز در میان و البته با رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی مدارس خواهد بود. توزیع سرانه های بهداشتی مدارس را نیز به زودی انجام خواهیم داد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با یک روز در میان شدن حضور، آیا کلاس درس نصف میشود یا به عنوان مثال سه پایه، اول هفته و سه پایه، نیمه دوم هفته به مدرسه می روند؟ اظهار کرد: این موضوع در دستورالعمل آغاز سال تحصیلی پیش بینی شده است. شاید یک مدرسه ابتدایی به لحاظ فضا مشکلی نداشته باشد و بتواند سه پایه را تقسیم کند که شرط آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی اس، اما در جایی نیز ممکن است فضا مهیا نباشد و دانش آموزان را در هر کلاس تقسیم کنند.
الهیار درباره شرایط کاری معلمان نیز توضیح داد و گفت: هیچ تغییری در شرایط کاری معلمان ایجاد نمی شود و معلمی که موظفی اش ۲۰ یا ۲۴ ساعت است، کارش را به روال قبل انجام می دهد و اگر مازاد بر آن خدمت کرده باشد حق التدریس غیرموظف محاسبه و از طریق مدیر مدرسه به او اعلام می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: