bazarnews

کد خبر: ۷۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
وزیر امنیت و اطلاعات اسرائیل مدعی شد که دو کشور بحرین و عمان ممکن است کشورهای بعدی حوزه خلیج فارس باشند که به عادی سازی روابط با تل آویو اقدام می کنند.

«الی کوهن» وزیر امنیت و اطلاعات اسرائیل روز یکشنبه اظهار داشت که پیش بینی می کند کشورهای بحرین و عمان کشورهای بعدی باشند که به پیروی از اقدام امارات متحده عربی، به عادی سازی روابط خود با اسرائیل اقدام کنند.
شایان ذکر است که امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه از عادی سازی روابط دیپلماتیک فی مابین خبر دادند و بدین ترتیب، نوک پیکان سیاست خاورمیانه از موضوع فلسطین به مقابله با ایران تغییر جهت داد.
الی کوهن در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که «به دنبال این توافق، موافقتنامه های بیشتری هم با کشورهای حاشیه خلیج فارس و هم با کشورهای مسلمان در آفریقا منعقد می شود».
وی در ادامه افزود: «فکر می کنم که بحرین و عمان قطعاً در این دستور کار هستند. علاوه بر آن، طبق ارزیابی من این شانس وجود دارد که در سالهای آتی یک توافق صلح با کشورهای دیگری در آفریقا و مهمترین آنها سودان حاصل شود».
با وجود استقبال بحرین و عمان از توافق سه جانبه امارات، آمریکا و اسرائیل برای عادی سازی روابط میان ابوظبی- تل آویو، هیچکدام از دو کشور مذکور تاکنون در مورد دورنمای خود برای عادی سازی روابط با اسرائیل اظهارنظری نکرده و به درخواست ها برای بیان نظر خود در این باره پاسخی نداده اند.

برچسب ها: عمان ، بحرین ، اسرائیل
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: